Головна Новини Суспільство події Які причини блокади кордону України з країнами ЄС: у чому головна проблема
commentss НОВИНИ Всі новини

Які причини блокади кордону України з країнами ЄС: у чому головна проблема

Проблему варто вирішувати на рівні Єврокомісії, сідати та розмовляти там усім сторонам

10 грудня 2023, 15:05 comments1653
Поділіться публікацією:

Сухопутна блокада українського кордону представники ЄС, схоже, розширюються. До поляків та словаків мають намір приєднатися угорціПро що свідчить ситуація? Як шукати вихід зі становища? Портал "Коментарі" із цими питаннями звернувся до експертів.

Які причини блокади кордону України з країнами ЄС: у чому головна проблема

Блокада кордону. Фото: із відкритих джерел

Вирішувати проблеми слід глобально

Виконавчий директор Економічного дискусійного клубу Олег Пендзін поділився таким коментарем:

"Підрозділи Міжнародної спілки автомобільного транспорту ще чотирьох країн, окрім Польщі, приєдналися до звернення поляків до Єврокомісії щодо скасування для українців транспортного безвізу. Це Угорщина, Словаччина, Чехія та Литва. Справа в тому, що представники України суттєво посунули колег із вищезгаданих країн на внутрішньоєвропейських перевезеннях".

Українці, зазначає експерт, почали активно возити вантажі усередині Європи. Наприклад, з Норвегії до Іспанії. І це серйозно б'є по кишені перевізників із ЄС.

"Так, ми знайшли тимчасовий вихід. Тепер фури возяться поїздами. Нам удалося тимчасово обійти блокаду. Але це все – боротьба із наслідками. Проблеми на кшталт тих, що ми вже мали з європейськими аграріями, тепер маємо з перевізниками, які виникатимуть знову і знову. Вирішувати їх слід глобально. На рівні Єврокомісії. Сідати і розмовляти там з усіма сторонами. Визначаючи місце українських аграріїв, українських перевізників на ринку ЄС", – наголошує Олег Пендзін.

Перші дзвіночки, нагадує він, були саме на аграрному фронтіКоли до блокування українського аграрного експорту приєдналися поляки, румуни, болгари, угорці, словаки. Нині аналогічні проблеми – із перевізниками.

"Все це – ланки одного ланцюга. Те, що ми відклали на майбутнє під час підписання Угоди про Асоціацію з ЄС. Частиною цього документа був Договір про вільну торгівлю. У якому замість вільної торгівлі Україна отримала драконівські квоти на аграрну продукцію, а також жорсткий візовий контроль за транспортними перевезеннями. І зараз ми пожинаємо плоди того, що підійшли до підписання цих документів, явно до того не готові. Відклавши проблеми. Які тепер оголилися у всій своїй непривабливості, – пояснює економіст. – Ви думаєте, хтось чекає на українців на європейському ринку? Ні! Без вирішення проблем, пов'язаних із конкуренцією, жодної реальної розмови про членство України в ЄС не будеМи отримаємо наймогутнішу опозицію, причому, здавалося б, лояльних до нас східноєвропейських країн. Нам вигадуватимуть купу нових зобов'язань, купу нових реформ, які ніхто з країн Європи у себе не проводив. Просто тому, що кожна країна захищатиме свого товаровиробника, свого платника податків".

Олег Пендзін резюмує: українській владі треба їхати до Брюсселя, вирішуючи питання на рівні Єврокомісії.

"Як ми вже зробили з аграрної теми. "Весело" вирішили. Погодилися з тим, що будуть встановлені контрольовані транзитні коридори – до портів. І українська аграрна продукція там буде вантажитися, прямуючи куди завгодно, тільки не в ЄС. Доки не будуть вирішені економічні питання, про політичну інтеграцію України до Євросоюзу можуть говорити лише казкарі", – наголошує експерт.

Те, що відбувається на кордоні – це не про економіку, а про політику

На думку кандидата економічних наук, екс-директора з розвитку бізнесу АТ "Укрзалізниця" Андрія Рязанцева, те, що відбувається зараз на кордонах України із сусідами-європейцями, це не про економіку. Не про інтереси людей з обох боків кордону.

"Це про політику, – упевнений він. – Про те, що деякі не надто прогресивні європейські політсили використовують ситуацію у своїх інтересах. Фактично відкриваючи "другий російський фронт"За багатьма такими діями, я впевнений, стоїть РФВона всіма можливими способами підігріває, розширює це протистояння".

Андрій Рязанцев вважає, що європейські органи влади мають нарешті ухвалити вольове, адекватне рішення для розблокування кордонів з Україною.

"Втішно, що подібні заклики звучать усередині ЄСВантажі, які в умовах війни перетинають у той чи інший бік наш кордон, є для України життєво важливими. І саме Європа має бути зацікавлена у захисті свого східного кордону (силами українців) від російської агресії. Це аргумент під час переговорів із перевізниками, а, швидше за все, із владою тих країн, які дозволяють, за фактом, протиправні дії на своїй території. Існує транспортний безвіз для України. І будь-яка протидія цьому – вияв беззаконня на території ЄС", – констатує експерт.

Читайте також на порталі "Коментарі" – головні події тижня: які проблеми накопичуються в Україні.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Новини