Чому ситуацією на кордоні України мають зайнятися спецслужби: що може стояти за блокадою

Фактично проти України запроваджують неофіційне товарне ембарго

Голова Держприкордонслужби України Андрій Демченко запевняє, що блокада, яку влаштували польські перевізники два тижні тому, не впливає на проїзд автобусів та приватних авто. А ось українські вантажівки, які стали серйозними конкурентами поляків, виявились заручниками ситуації. Їх у чергах зібралося близько трьох тисяч – і поки ні українська, ні польська влада нічого не можуть вдіяти з цією проблемою. Що відбувається та чому? Який є вихід із ситуації? Портал "Коментарі" із цими питаннями звернувся до експертів.

Розвал логістики на кордоні з Польщею – це також удар по вантажах для ЗСУ

Економіст, член товариства фінансових аналітиків, екс-член Ради НБУ Віталій Шапран поділився таким коментарем:

"Я думаю, що конфлікт уже не є комерційним чи бізнесовим. Розвал логістики на кордоні з Польщею – це подвійний удар не лише по цінах на пальне, а й по вантажах для ЗСУ, що просто неприпустимо під час війни".

На думку експерта, всі демократичні засоби вирішення конфлікту із цим страйком вичерпані – і справою мають зайнятися органи контррозвідки та поліції обох країн.

"Україна та Польща є давніми партнерами. Ми маємо певні розбіжності з комерційних питань, але уряд Польщі як ніхто інший у ЄС зацікавлений у тому, щоб Україна залишалася незалежною. Тому подібних подій у нашій спільній історії не повинно бути", – упевнений Віталій Шапран.

Україну відверто обмежують

Глава Асоціації власників малого та середнього бізнесу Руслан Соболь наголошує, що прикордонна проблематика посилюється. І це стає вже зрозумілим не лише експортерам-імпортерам, а й усім українцям – громадянам воюючої країни.

"Дедалі частіше виникають конфліктні ситуації, які обмежують наш експорт. Тиснуть на нас. Дивно, що практично не чути про роботу українського МЗС у цьому напрямі. Адже до проблем на кордоні з Польщею додалися, як і анонсувалося, проблеми на українсько-словацькому кордоні. Буквально сьогодні словацькі перевізники заблокували рух українських вантажівок через пункт пропуску "Вишнє Нємецке", у пробці зібралися сотні вантажівок", – зазначає експерт.

На його думку, фактично проти нас запроваджують неофіційне товарне ембарго. Нам складно й експортувати свою продукцію та отримувати імпорт.

"Україну, яка другий рік мужньо відбиває широкомасштабну російську агресію, борючись не лише за себе, а й за європейські (демократичні) цінності, відверто обмежують. Ті самі європейці, за кого ми, зокрема, боремося. І виникають логічні питання: чи тривають переговори? Які умови нам виставляють? Чи це не є узгодженими діями з метою примусити Україну до неприйнятного для нас миру на російських умовах? У єдиному телемарафоні нам продовжать розповідати про наші перемоги, про те, як партнери після закінчення війни завалять нас грошима. У реальності ж ці партнери ставлять нам такі підніжки", – констатує Руслан Соболь.

Він нагадує, що ми відчуваємо дефіцит у постачанні озброєнь та боєприпасів, тепер зіткнулися ще й із фактичним товарним ембарго.

"Українське суспільство, – упевнений експерт, – має право знати – що відбувається насправді? Хто і про що веде переговори? Яке саме майбутнє зараз захищаємо?".

Читайте також на порталі "Коментарі" – не лише Польща: ще одна країна почала блокувати кордон із Україною.