Рубрики
МЕНЮ
Станислав Молчанов
Під час повномасштабної війни закупівля у РФ запчастин до гелікоптерів і співпраця з підсанкційними фірмами могла б розцінюватись як держзрада, проте, схоже, не для "обраних", що мають депутатське лоббі. Журналісти СтопКору викрили корупційну дружбу нардепа Копитіна з авіабізнесменом Мілешком, яка призвела до мільйонних зловживань та можливої монополізації авіаремонтної галузі в Україні. Про це повідомляють "Українські новини"
Роман Мілешко (фото з відкритих джерел)
У матеріалі йдеться, ЗМІ зловили Мілешка на співпраці з РФ під час війни, купівлі російських запчастин для гелікоптерів та зриві модернізації Мі-8 для Сил оборони України.
Журналісти повідомляють, що компанія "НЗ Оперейшнс" з орбіти Романа Мілешка зі статутним капіталом у 120 тисяч гривень за два роки отримала неймовірні державні контракти на понад 2 мільярди гривень.
Автори статті пишуть, що ця історія — не про випадковість, а про добре вибудувану систему корупційних зв’язків:
Журналісти з’ясували, що Мілешко навчався з братом Копитіна, працював у компанії Копитіна та призначив керівником своєї компанії помічника нардепа. Цікаво, що сам Роман Мілешко позиціонує себе як "авіатор у третьому поколінні". Його батько — колишній радянський військовий, пов’язаний з російською авіацією, навіть балотувався до держдуми РФ.
Попри гучні заяви про патріотизм, ЗМІ виявили прямі докази можливої співпраці з російськими структурами:
Юрист Сергій Руденко наголошує: подібні дії в воєнний час мають ознаки державної зради (стаття 111 ККУ) з покаранням до довічного ув’язнення.
Але і це — ще не все. Ще одна афілійована з Мілешком компанія "МС Авіа-Грейд" у грудні 2022 року підписала контракт на переоснащення 10 гелікоптерів Мі-8 на суму понад 470 млн грн. І це — попри те, що фірма демонструє вражаючу неефективність виконання критично важливих контрактів: до кінця 2023 року було передано лише 4 гелікоптери, а на машинах встановлено сумнівні фільтри PALL 120 PUREair, не адаптовані до українських умов.
Експерти застерігають: такі фільтри можуть обмерзати взимку, створюючи критичні ризики для безпеки польотів.
У матеріалі йдеться, що поки компанія Мілешка з 82 працівниками та офісом у 200 кв. м отримує мільярдні контракти, потужні вітчизняні авіагіганти "Авіакон" та "Мотор Січ" простоюють. Хоча державний завод "Авіакон", за твердженням фахівців, виконує аналогічні роботи в рази швидше та ефективніше.
Самі фігуранти ситуацію ніяк не коментують. Роман Мілешко, за інформацією прикордонної служби, з листопада 2024 року перебуває за кордоном — імовірно, в США. Ігор Копитін отримав повідомлення від медійників, але не відповів, пишуть ЗМІ.
Наразі ЗМІ передали матеріали розслідування до НАБУ, ДБР та СБУ.
Новини