Головна Новини Суспільство події Як змінилися споживчі настрої українців після війни, - дослідження
commentss НОВИНИ Всі новини

Як змінилися споживчі настрої українців після війни, - дослідження

Повномасштабне вторгнення унеможливило активне дозвілля громадян. Особливо це торкнулося відвідування кінотеатрів, концертів, ресторанів, спортклубів тощо. Більш ніж половина українців почала частіше готувати вдома та рідше користуватися послугами таксі

30 березня 2023, 18:41
Поділіться публікацією:

Консалтингова компанія Deloitte провела третє щорічне вивчення споживацької поведінки українців. Про найцікавіші дані пишуть "Коментарі".

Як змінилися споживчі настрої українців після війни, - дослідження

Як помінилися споживчі вподобання після повномасштабного вторгнення

"Початок повномасштабного вторгнення Росії суттєво позначився на всіх сферах нашого життя. Посилена війною інфляція, зростання цін, порушені ланцюги постачання, підвищення рівня безробіття внесли корективи і у споживацьку поведінку громадян", — констатують дослідники.

Як і торік, більшість українців віддає перевагу традиційним магазинам, зокрема через можливість побачити товар, проте частка таких покупців суттєво скоротилася з 83% в 2021 році до 55% у 2022 році. Кожен четвертий респондент не почувається безпечно в традиційних магазинах.

"Онлайн-магазини дедалі більше перетворюються на буденне місце купівлі товарів. Їхніми головними перевагами респонденти вважають економію часу та доступну ціну", — кажуть аналітики.

Як змінилися споживчі настрої українців після війни, - дослідження - фото 2

Ключові особливості споживацької поведінки після повномасштабного вторгнення:

– З початком повномасштабної війни українці почали більше економити та рідше купувати.

– 33% українців почали менше витрачати на харчові продукти.

– Люди почали частіше готувати вдома. Згідно з опитуванням, таких більше ніж 50%.

– Тренд на офлайн. Більшість українців, як і торік, віддає перевагу традиційним магазинам.

– 71 % опитаних українців відмовляються від покупки товарів виробників чи у продавців, які залишаються на російському ринку.

– Понад третина споживачів готові платити більше за товари тих виробників, які підтримують ЗСУ та/або постраждалих від воєнних дій.

– Найбільше зниження витрат — 33% — зустрічається в офлайн магазинах за категорією "Товари домашнього вжитку та побутова хімія".

"З початком війни українці почали більше економити та рідше купувати. Залежно від категорії товарів економлять від 47 % до 86 % опитаних громадян. Найменше заощаджують на ліках, водночас у третини респондентів витрати на цю категорію товарів зросли", — резюмують дослідники.

Як змінилися споживчі настрої українців після війни, - дослідження - фото 3

Нагадаємо, "Коментарі" писали, що зросте ціна газу через здорожчання електроенергії, води та складну фінансову ситуацію в "Нафтогазі".

Йшлося на порталі "Коментарі" і про інфляцію, яка торік становила 26,6% — це суттєво менше прогнозів.

Читайте також на сайті "Коментарі" – як захистити свої права в Україні – що потрібно знати виробникам та споживачам.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Новини