Головна Новини Суспільство події Блокада кордону продовжується: чому поляки не готові поступатися і чи є варіанти вирішення проблеми
commentss НОВИНИ Всі новини

Блокада кордону продовжується: чому поляки не готові поступатися і чи є варіанти вирішення проблеми

Україна через блокаду, орієнтовно, може мати збитки для економіки у розмірі близько мільярду євро

19 грудня 2023, 13:20
Поділіться публікацією:

У понеділок, 18 грудня, рух вантажівок на пункті пропуску "Дорогуськ-Ягодин" на кордоні Польщі з Україною знову заблокованоБлокада, яка з різним ступенем інтенсивності триває з 6 листопада, не припинилася і після приходу до влади коаліційного уряду Дональда Туска. Його представники вже звинуватили попередників у бездіяльності через блокаду перевізниками кордону з Україною, заявивши, що вирішити проблему буде дуже важкоЧому ситуація знову загострюється? Який вихід є найбільш реалістичним? Портал "Коментарі" з цими питаннями звернувся до експертів.

Блокада кордону продовжується: чому поляки не готові поступатися і чи є варіанти вирішення проблеми

Блокада кордону. Фото з відкритих джерел

Боротьба йде не лише за місця на ринку, але й за фінансові ресурси

Експерт з питань аграрної політики, заступник голови Всеукраїнської Аграрної Ради (ВАР) Денис Марчук пояснює:

"Можлива інтеграція України в ЄС – це серйозна складова, яка призводить до посилення протестів серед європейських фермерів, а тепер ще й перевізників. Українська агропродукція є більш конкурентоспроможною на європейських ринках навіть без прямих дотацій. Завдяки конкурентоспроможності малого та великого бізнесу, українські товаровиробники здатні конкурувати з європейськими, навіть з урахуванням транспортних витрат. Уявіть, якщо Україна отримає ще й систему підтримки, яка існує в ЄС, де 50% дотацій розподіляються між виробниками в самому союзі".

За словами експерта, боротьба українських та європейських виробників, представників різного бізнесу, йде не лише за місця на полицях супермаркетів, але й стосується розподілу коштів. Саме про це – різноманітні протести, блокування, підкреслює Денис Марчук.

За його словами, розрахунки показують, що при повному членстві України в ЄС дотації для українських виробників можуть становити близько 10 мільярдів євро.

"Якщо ми почнемо отримувати ці кошти, це може не подобатися іншим країнам, – говорить експерт. – Тому боротьба йде не лише за місця на ринку, але й за фінансові ресурси. І тут багато чого залежатиме від коригування бюджету Євросоюзу".

Створення міжурядових комісій двох країн може допомогти вирішити проблему

Аналітик Фонду громадської дипломатії Олександра Решмеділова зазначає, що питання розблокування кордону з Польщею має вийти в розряд першочергових для уряду України. Щоб ця проблема не перейшла в категорію ще більш довготривалих і не тягнулася до весни.

"Вже бачимо, що на кордоні були випадки смертей. Це може спричинити не тільки товарну, логістичну, але й гуманітарну катастрофу. Наш Кабмін мусить докласти максимум зусиль, щоб знайти спільне рішення з урядом Польщі, щоб припинити транспортну блокаду, – вважає аналітик. – Сподіваюсь, що крім двосторонніх переговорів з поляками, будуть активізовані консультації з Європейською комісією, щоб припинити свавілля польських перевізників".

Олександра Решмеділова акцентує, що Україна через цю блокаду, орієнтовно, може мати збитки для економіки у розмірі близько мільярду євро. А може й в рази більше (ми не розуміємо, скільки блокування буде тривати).

"Одним із можливих варіантів вирішення питання може стати створення міжурядових комісій двох країн, аж до можливості розгляду питання об'єднання активів транспортних компаній Польщі та України. Це було б логічно з огляду до євроінтеграційних спрямувань України, – підкреслує Олександра Решмеділова. – Наразі у Дональда Туска є запал і задеклароване бажання відвідати Україну. Цей візит мусить стати реальністю якнайшвидше. І показати знаходження ефективного і довготривалого рішення. Шмигаль і Туск мусять потиснути руки один одному до Різдва, адже на кордонах може утворитися додаткова напруга, бо багато українців прямуватиме до своїх родин на свята".

Йде відвертий саботаж

Кандидат економічних наук, екс-директор із розвитку бізнесу АТ "Укрзалізниця" Андрій Рязанцев розмірковує так:

"Як я вже зазначав, такі блокування – це більше не про економіку, а політику. Ми бачимо, як у низці країн починають активно набирати бали ліві та праві партії. Це – системна робота російської агітаційної машини, а також коштів, що вкладаються у західних політиків, чиновників, деяких представників бізнесу".

Експерт запитує – як можливо, щоб кілька країн, що входять до євроспільноти, не виконували директиви ні ЄС загалом, ні своєї влади? І здійснювали фактично фізичний опір рішенням вищих інстанцій. Посилаючись на рішення місцевої влади та судів.

"Це відвертий саботаж, що демонструє системні проблеми власне в ЄС", – вважає Андрій Рязанцев.

Він нагадує, що Україна серйозно впливає на світовий продуктовий ринок. І дехто має бажання нас звідти посунути.

Читайте також на порталі "Коментарі" — чим можемо перекрити затримку допомоги від Заходу: про який план "Б" йдеться.




Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: https://comments.ua/
comments

Обговорення

Поділіться своєю думкою!

Ігор

19 грудня 2023, 13:42

Найбідніша і найкорумпованіша країна світу - найбільш конкурентоспроможна? Замість фарисейства краще визнати: шахрайська економіка і державна система завжди буде у виграші перед доброчесними. Та і той хто допомагає має право заробляти на логістиці цієї допомоги. А водія на передову досить за спинами ховатись. Сучасні машини і жінки водити можуть. В Африці і супер кар'єрні самоскиди по 250 тонн жінки керують.


Новини