Головна Новини Суспільство Війна з Росією Чому РФ цілеспрямовано б’є по залізниці: чим це може обернутися
commentss НОВИНИ Всі новини

Чому РФ цілеспрямовано б’є по залізниці: чим це може обернутися

Росія наносить удари по об'єктах, які точно не зосереджують у собі якісь військові елементи

8 жовтня 2025, 10:46 comments5941
Поділіться публікацією:

Росія посилює удари по енергетичних і транспортних артеріях України. В ніч на 7 жовтня Полтавщину атакували ворожі дрони. В самій Полтаві уражено депо залізниці та енергетичний об'єкт. 7 жовтня росіяни атакували дронами Ніжинський район на Чернігівщині – під удар потрапила територія поблизу залізничної станції перегону "Носівка-Ніжин". Ще раніше були прицільні по Шостці на Сумщині, де взагалі ворог вгатив дроном по пасажирському вагону. Про що говорить нова тактика ворога? Чому під прицілом Укрзалізниця? Видання "Коментарі" розбиралося у цій темі, зібравши думки експертів.

Чому РФ цілеспрямовано б’є по залізниці: чим це може обернутися

Удари по Укрзалізниці. Фото: з відкритих джерел

Росія прагне сповільнити українську логістику

Політолог, партнер міжнародного комунікаційного агентства Good Politics Максим Джигун зазначив, що Росія цілеспрямовано б'є по критичних об'єктах в Україні, зокрема по залізничній інфраструктурі, для того, щоб щонайменше сповільнити українську логістику, причому не тільки військову, а й цивільну і для того, щоб створювати якомога більше незручностей як для українського суспільства, так і зокрема для українського керівництва. Тому що відновлення цих об'єктів тривале і дороговартісне.

Експерт зазначив, другий момент – ці руйнівні удари зупиняють рух, який потрібен для задовільнення потреб суспільства і стратегічних галузей промисловості. Очевидно, що це впливає і на можливості українського експорту і це відверто тактика терору, якою користується Росія і навіть не приховує цього.

"Росія наносить удари по об'єктах, які точно не зосереджують у собі якісь військові елементи чи щось інше", – наголошує Максим Джигун.

Він додає, Москва прагне сповільнення будь-якої логістики в Україні та великі витрати на відновлення цієї інфраструктури.

"Це вочевидь той самий запит, який був ще з 22-го року – впливу на українське суспільство, його деморалізація і спроба змусити нас відмовитися від бажання залишитися незалежною Україною. Я дуже сумніваюся що взагалі можливий такий сценарій, який собі бачать у Москві. Він просто нереальний і українці все це неодноразово підтверджували. Але росіяни продовжують це робити, незважаючи на те, що вони використали більшість зі своїх можливостей. В першу чергу мова про застосування якогось ресурсу у цій війні. І мені видається, що це просто нерозуміння ні України, ні нашого народу, ні того за що ми власне боремося і що ніколи не відмовимося від необхідності зберегти країну і позбуватися тут росіян", – констатував політолог.

Такі удари мають безпосередні наслідки для військових операцій

Політтехнолог Віктор Таран звернув увагу, що у Полтаві ворог поцілив у локомотивне депо, тягові підстанції, енергодільницю та адміністративні приміщення.

"На перший погляд черговий епізод війни на виснаження, але насправді удар по Полтаві не випадковий. Це великий залізничний вузол, який з’єднує Схід і Захід, і через який проходить значна частина військових та гуманітарних вантажів. Саме тому удари по локомотивному депо мають не лише символічний, а й стратегічний сенс. Локомотиви є вузьким місцем у залізничній системі. Їх неможливо швидко замінити. Адже це складна техніка, яку в Україні виробляють одиниці заводів, і більшість із них розташовані на сході, під загрозою обстрілів", – зазначив політтехнолог. 

Він додає, знищення навіть кількох локомотивів у депо може тимчасово паралізувати цілі напрямки. Адже, коли вибувають тягові машини, нікому вести склади. Саме тому ворог цілить не у рейки, а в серце залізниці а у ті машини, які забезпечують її рух.

"Такі удари мають безпосередні наслідки для військових операцій. Через Полтаву проходить один з головних потоків постачання боєприпасів, пального, запчастин і техніки на східний фронт. Коли логістика сповільнюється навіть на кілька днів, це впливає на темпи ротацій, підвезення боєприпасів і евакуацію поранених", – розповів Віктор Таран. 

За його словами, військові штаби змушені перебудовувати маршрути, переводити частину транспорту на автоколони, що підвищує ризики і витрати палива. Іншими словами, удар по локомотивному депо це не лише удар по залізничниках, а спроба вибити опору фронту. Без стабільної залізниці не працює економіка тилу, але ще важливіше не працює фронтова логістика, а отже, зменшується маневровість армії.

Читайте також на порталі "Коментарі" — "немає іншого вибору": Сирський розповів про важливе рішення, яке допоможе не програти у війні.




Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Новини