Рубрики
МЕНЮ
Ткачик Олеся
Продовжуються дискусії щодо ідеї заборонити дітям в школах використовувати мобільні телефони. Втім, як відзначила освітній омбудсмен Надія Лещик, слід розуміти, що гаджети можуть стати ефективним інструментом у навчальному процесі, якщо використовувати їх правильно. За її словами, мобільні пристрої допомагають учням працювати з електронними підручниками, інтерактивними додатками та виконувати дослідницькі завдання. Вони сприяють розвитку медіаграмотності та відкривають доступ до додаткових джерел знань.
Мобільні телефони в школах
Також Лещик додала, що окрім навчальних цілей, мобільні телефони відіграють важливу роль у безпеці дітей. Завдяки ним школярі можуть залишатися на зв’язку з батьками, що особливо важливо в умовах воєнного стану чи надзвичайних ситуацій. Також гаджети можуть слугувати засобом фіксації порушень прав учнів, випадків булінгу або насильства.
Втім, все ж слід відзначити, що попри переваги, безконтрольне використання мобільних пристроїв у школах має й негативні наслідки. Серед них, наприклад, відволікання від навчального процесу, ніде правди діти, школярі на уроках можу грати в ігри на мобільних телефонах.
Ще одна проблема мобільних в школах – це прияння академічній недоброчесності – діти списують під час самостійних чи контрольних робіт.
Окрім того, через мобільні телефони знижується рівень живого спілкування між учнями та з’являються ризики формування залежності від гаджетів.
Відзначається, що наразі в Україні немає загальнодержавних нормативних актів, які б регламентували використання мобільних телефонів у школах. Це створює труднощі для освітніх закладів у встановленні чітких правил: хто відповідає за збереження пристроїв, чи мають школи право їх вилучати та які межі контролю з боку адміністрації є правомірними.
Хоча закон "Про освіту" надає школам автономію в організації навчального процесу, відсутність загальних норм ускладнює впровадження єдиних правил користування гаджетами.
Нагадаємо, портал "Коментарі" розповідав про кризу в українському навчанні.
Новини