АТ "Укрзалізниця" (УЗ) скорочує на 30% штат співробітників центрального апарату. Скорочення не стосуватиметься співробітників регіональних філій, філій компанії і співробітників робітничих професій. Як оцінюєте це рішення? Що (кого) ще варто було б оптимізувати? Експерти оцінили зміни для порталу "Коментарі".
Укрзалізниця (фото з відкритих джерел)
Кандидат економічних наук, ексдиректор з розвитку бізнесу АТ "Укрзалізниця" Андрій Рязанцев впевнений, що чисельність співробітників УЗ слід оптимізувати. І підкреслює важливість того, щоб відповідні рішення не носили популістським характер.
"Зараз мова йде про скорочення центрального апарату. Але не варто забувати, що в кожній філії існує і управлінський апарат, який нерідко не відповідає необхідності, — зазначає експерт. — І коли робиться акцент на скороченні саме центрального апарату і підкреслюється, що це не буде стосуватися філій, деяких виробничих спеціальностей, це насторожує. Чи не є це якимось черговим популістською заявою?"
За словами Андрія Рязанцева, раніше, в піковий період, наша залізниця перевозила понад 1 млрд тонн на рік. Зараз — в районі 295 млн тонн. Тобто, явно є зайві потужності. У тому числі — на виробничих напрямках.
"Це так звані зайві активи, — пояснює експерт. — І до них приписані люди, які відносяться не тільки до управлінських, а й до виробничих спеціальностей. І необхідно підходити більш системно до того, які штатні, структурні одиниці (ті ж вагонні депо) є зараз для УЗ дійсно необхідними. Скорочення ж виключи адміністративного персоналу, тільки в головному апараті, не призведе до істотної економії і до тієї мети, якої даними скороченням начебто намагаються досягти".
Експерт з питань транспорту і дорожньої сфери Владислав Притоманова називає проблемою УЗ підміну стратегічного і систематичного плану дій (і його виконання, природно) на дрібні, запізнілі дії.
"Дійсно, адміністративний (як і загальний) штат УЗ роздутий дуже сильно. З іншого боку, звільнення тисяч співробітників — це шок як для підприємства, самих співробітників і економіки країни в цілому, — зазначає експерт. — Скорочення 30% адміністративного штату (це скільки в абсолютних числах? 500-1000 осіб?) Не вирішує загальної проблеми. І дивно, що ця новина освітлена так сильно, а не плани на 2021 рік скоротити 26 тисяч осіб по всій "Укрзалізниці" (згідно з проєктом фінансового плану УЗ на поточній рік)".
На думку Владислава Притоманова, кожна людина робітничої професії має перед відходом пройти перепідготовку для можливості роботи в інших сферах промисловості.
"Позитивний приклад є — це скорочення десяти тисяч робочих Криворіжсталі після її приватизації Арселором, — нагадує експерт. — Другим пунктом є автоматизація бізнес процесів на підприємстві, що згладить підвищення навантаження на персонал, що залишився".
Нагадаємо, з 1 червня відновлено курсування поїзда, який з'єднує Київ з Будапештом і Віднем.
Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.