Головна Новини Суспільство події Польща відновила блокаду українського кордону: які наслідки та як реагувати Києву
commentss НОВИНИ Всі новини

Польща відновила блокаду українського кордону: які наслідки та як реагувати Києву

Вкотре спостерігаємо порушення попередніх домовленостей між двома країнами та Європейським Союзом загалом

9 лютого 2024, 16:34
Поділіться публікацією:

Польські фермери 9 лютого відновили блокування кордону з Україною. Вони вимагають скасування послаблень для експорту української агропродукції. Як знайти вихід із ситуації, яка стає вже неприємною тенденцією? Чи тільки про економіку те, що відбувається? Видання "Коментарі" із цими питаннями звернулося до експертів.

Польща відновила блокаду українського кордону: які наслідки та як реагувати Києву

Блокада кордону. Фото: із відкритих джерел

Затримка доставки вантажів – шкодить насамперед простим людям

Народний депутат України ІХ скликання, голова підкомітету Верховної Ради з питань енергетичної безпеки Вікторія Гриб називає поновлення польської блокади грандіозною проблемою, яку ускладнює ще й поява мобільних блокпостів ТЦК на кордоні.

"Все це може мати неприємні наслідки для транспортних перевезень, а відповідно – для економіки України загалом. Вже у понеділок поляки обіцяють додатково заблокувати КПП "Зосін-Устилуг". Дві перешкоди на кордоні – з польського та українського боку – це вже явний перегин", – впевнена експерт.

За її словами, це вже не просто затримка доставки вантажів, а й колосальна шкода насамперед для простих людей.

"Судіть самі, зростає ціна перевезень, відповідно збільшується собівартість продукції. Погляньте на цінники у будь-якому супермаркеті. І блокування кордону, і затримка вантажів, і непродумана мобілізація чоловіків у ланцюжку виготовлення, транспортування та дистрибуції на етапі продажу — все це веде до збільшення бюджетів на виготовлення продукції, збільшує її собівартість і відповідно б'є по кишенях простих людей", – пояснює Вікторія Гриб.

Вона звертає увагу, що, опитавши 55 компаній, Європейська бізнес-асоціація встановила, що в середньому один день простою на КПП коштує лише одній логістичній компанії близько 1 млн. грн. Загалом через блокування кордону польськими страйкарями Україна втратила понад мільярд євро!

"Мобілізаційне законодавство також не повинне шкодити українському бізнес-клімату. Потрібні єдині – прозорі – механізми мобілізації, які враховують важливість підтримки української економіки, яка дозволяє фінансувати насамперед потреби українського війська", – наголошує нардеп.

Повертаючись до теми поновлення блокування кордону поляками, вона не сперечається з тим, що це приклад того, як потрібно відстоювати власні інтереси. Інша річ, акцентує Вікторія Гриб, що це порушення попередніх домовленостей між нашими країнами та Європейським Союзом загалом.

"Єдиний реальний спосіб розблокувати рух — наявність політичної волі польської влади, яка просто не бажає сваритися з власними виборцями. І вважає за краще поставити під удар українську економіку. Тепер українські перевізники знову мають розбудовувати свої логістичні маршрути через інші країни. Але це додатковий час та додаткові витрати на паливо, а отже, зростання вартості перевезень та продукції для кінцевого споживача. Тобто страждають усі. До того ж транспортні перевезення — це валютні надходження до України в той час, коли буксує фінансова допомога від західних партнерів. Очевидно, що настав час дуже серйозної розмови на рівні Європейської комісії. Одностороннє блокування кордону України членом Європейського союзу – дуже небезпечна практика, яка руйнує правила ЄС та веде до великої біди", – констатує експерт.

Це питання вже точно не суто економічне

Голова Комітету економістів України Андрій Новак поділився таким коментарем:

"Те, що в Польщі відновили блокаду українського кордону, виходить за рамки. І загалом добросусідських відносин, і особливо тепер, у найважчий для України воєнний час. Причому час, коли Україна своїм тілом захищає Польщу та загалом Європу від продовження російської агресії вже на їхній території".

На думку експерта, політичне керівництво нашої країни має ставити питання на рівні керівництва Євросоюзу (бо Польща є членом ЄС) щодо неприпустимості подібних дій. Причому не лише з боку Польщі, а й з боку будь-якої європейської країни.

"Це питання вже точно не суто економічне, а насамперед політичне, – упевнений Андрій Новак. – І, якщо у самій Польщі не знайдуть вирішення проблеми та не деблокують кордон з Україною, нам точно слід жорсткіше ставити питання на рівні ЄС загалом. Де, до речі, ухвалили рішення про вільне і звільнене від низки мит (зрозуміло) переміщення українських товарів (т.зв. транспортний безвіз)".

Читайте також на порталі "Коментарі" – що відбувається на військовому та дипломатичному фронтах: у кого більше шансів вистояти.




Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
comments

Обговорення

Поділіться своєю думкою!


Новини