Головна Новини Суспільство події Боротьба за глядача: скільки витрачають українські телеканали на аудитирію
commentss НОВИНИ Всі новини

Боротьба за глядача: скільки витрачають українські телеканали на аудитирію

Україна досі залишається в другій половині рейтингу

1 грудня 2021, 17:32
Поділіться публікацією:

За даними Всесвітнього індексу свободи преси, Україна входить до переліку країн з "проблемною ситуацією". Попри помітні успіхи, все ще "зберігається жорсткий контроль олігархів над ЗМІ", а також фактор "інформаційної війни з Росією". Через це Україна досі залишається в другій половині рейтингу.  Хто і скільки за нього платить в сегменті телебачення та як це корелюється з реальними рейтингами каналів? Про це у спільному дослідженні пишуть директор Центру журналістики Київської школи економіки, Андрія Яніцького та доктора економічних наук, фінансового аналітика YouControl,  Романа Корнилюка.

Боротьба за глядача: скільки витрачають українські телеканали на аудитирію

Фахівці дослідили українське телебачення (фото з відкритих джерел)

Ціна частки рейтингу

Експерти Центру журналістики Київської школи економіки та компанії YouControl проаналізували, як багато грошей витрачають юридичні особи, які є власниками провідних українських телеканалів.

"Завдяки відкритим даним Індустріального телевізійного комітету від дослідницької компанії Nielsen вдалося порівняли ці витрати з усередненими рейтингами телеканалів за 10 місяців 2020 року. Таким чином, медіанне значення витрат на 0,01 пункту телевізійного рейтингу складає 10,2 млн грн, середнє 13,2 млн грн (без урахування аномальних значень максимального та мінімального показника)", — йдеться у дослідженні.

Також фахівці зазначили, що їх дослідження базується на гіпотезі, що телеканали надають правдиві цифри у своїх фінансових звітах.

"Аномалії в звітності у перерахунку на соту частку рейтингу в будь-яку сторону можуть свідчити про те, що звіти подаються не на повну суму реальних витрат. Або, що юридична особа витрачає гроші не тільки на утримання телеканалу. Можливо також, що сама телекомпанія переживає етап запуску або перезапуску, що відображається на витратах у сторону збільшення",- заявляють дослідники.

Саме ж дослідження має на меті щороку вдосконалюватися та оновлюватися. Але на сьогодні, це перша спроба визначення медіанного та середнього значення витрат телеканалів на 0,01 пункту телевізійного рейтингу.

"Аномально низькі або аномально високі значення у порівнянні з середніми показники формальних витрат можуть свідчити про різне. Наприклад, що власники телеканалу використовують цю юридичну особу ще й для інших бізнесів. Або, що власник медіа на даному етапі його діяльності активно інвестує у розвиток компанії, купує техніку, автотранспорт тощо. Або, якщо формальні витрати низькі, що більшу частину витрат власник проводить через іншу юридичну особу або нелегально", — з'ясували дослідники.

Фахівці з'ясували, що середні витрати на залучення 0,01 пункту рейтингу без урахування мінімального та максимального показника становлять 13,2 млн грн.

"Пряма кореляція спостерігається для каналів із рейтингом вище 0,1. Для каналів з середнім рейтингом RAT% нижче 0,1 кореляція між рейтингом і витратами відсутня. Тобто чим популярнішим є телеканал даної категорії, тим більше витрат йому приходиться здійснювати в розрахунку на 0,01 свого рейтингу",- йдеться у повідомленні.

Але за словами авторів дослідження, через ряд причини поки немає можливості повністю довіряти фінансовій звітності телекомпаній

"Через виявлені великі відхилення у витратах на одиницю рейтингу та брак більш детальних фінансових даних, поки що, немає можливості повністю довіряти фінансовій звітності телекомпаній. Власникам телеканалів варто оформлювати ЗМІ на окрему юридичну особу та розкривати свою детальну фінансову звітність на сайті телеканалу. Це сприятиме прозорості діяльності та зростанню довіри до медіа",- резюмували вони.

Боротьба за глядача: скільки витрачають українські телеканали на аудитирію - фото 2
Боротьба за глядача: скільки витрачають українські телеканали на аудитирію - фото 3
Боротьба за глядача: скільки витрачають українські телеканали на аудитирію - фото 4
Боротьба за глядача: скільки витрачають українські телеканали на аудитирію - фото 5
Боротьба за глядача: скільки витрачають українські телеканали на аудитирію - фото 6

Нагадаємо, що "Коментарі" інформували про те, що  як російська пропаганда вплинула на українців — дослідження.

 



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Новини