Розшифровка записів розмов членів екіпажу Ан-26, що розбився на Харківщині, завершено. Про це повідомив голова державної комісії з розслідування падіння Ан-26 Олег Уруськийв ефірі програми "Свобода слова Савіка Шустера" на телеканалі "Україна".
Источник: pravdoryb.info
"На сьогодні слідчими було вилучено бортові самописці. Це вже було зроблено на території військової частини. Самописці також були арештовані, але перед тим, як вони будуть доставлені на територію військової прокуратури, з самописців була зчитана інформація і передана комісії для опрацювання і дешифрування. На сьогодні можна сказати, що фактично процес дешифрування закінчений. Члени комісії продовжують працювати. Остання доповідь, яка звучала сьогодні, свідчила про те, що відновлено практично половину польоту, підійшли до встановлення параметрів польоту, до другого розвороту", — сказав Уруський.
Уруський розповів, що підчас польотів екіпаж повідомляв керівнику польотів про падіння індикаторів крутного моменту (ІКМ) лівого двигуна, але, незважаючі на несправність, яка виникла, політ був продовжений, хоча виконання польотного завдання було припинено.
"На технічну несправність літака був накладений і людський фактор... Комісії і службовому розслідуванню, яке здійснюється, в першу чергу, слідству, прийдеться встановлювати дуже-дуже багато чинників: з одного боку це технічна справність літака, що саме стало причиною відмови двигуна чи, скажімо так, невихід двигуна на той режим, в якому він повинен був працювати, а також вивчити всю, в першу чергу, систему організації польотів в цьому військовому учбовому закладі, Харківському національному університеті Повітряних сил. Тому що є багато питань до організації польотів і в діях екіпажу також", — повідомив голова держкомісії.
Також, Уруський наголосив, що можливе зволікання з боку керівництва польотів також могло відіграти свою роль у падінні літака.
"Безумовно, я абсолютно згоден, що в таких ситуаціях, як розслідування авіакатастроф не те, що десятки секунд, а долі секунд вирішують багато чого. Зрештою, і комісія, і слідство повинні чітко встановити, наскільки ці 52 секунди... після того, як було повідомлено про падіння ІКМ, не пішов зразу на посадку зі звільненням того Ан-26, який заходив на посадку з простору повітряного, і там ще два вертольоти були... З вертольотами, як доповідають експерти, простіше було вирішувати ситуацію, вони могли бути у завислому стані, а літак треба було відправляти на друге коло і звільняти зону. Чи міг борт Ан-26 (б/н 76) зразу ж заходити на посадку, це повинні ще додатково встановити експерти й слідча комісія", — сказав Уруський.
В той же час, Сергій Дроздов, командувач Повітряних сил України, підкреслив, що літак Ан-26 не міг виконати аварійну посадку одразу, тому що йшов перпендикулярно посадочному курсу. Літак, який йшов перед ним, йому не перешкоджав.
"Стосовно заяв про те, що одна хвилина, і хтось не давав переваги, вже було сказано, що висновки треба робити після того, як будуть зроблені висновки комісії. Чому? Тому що Ан-26, бортовий номер 76, знаходився на траверзі. І виконати посадку зразу він не міг. Йому треба було вийти в зону розвороту, виконати захід на посадку й посадку", — сказав Дроздов.
"Попередній літак, який вже знаходився на посадочному курсі, зовсім не заважав", — додав командувач ПСУ.
Відповідаючи на зауваження Уруського щодо можливих питань до організації польотів, Дроздов зауважив, що через недостатність паливно-мастильних матеріалів немає можливості зменшити навантаження на інструкторський склад та техніку.
"Ми б могли з великим задоволенням виконувати польоти окремо з кожним курсантом. Про це мова велась. Але я хочу сказати, що курсанти другого курсу виконували по програмі своїй ознайомчі вивізні польоти. Курсанти четвертого курсу виконували решту польотів. Польоти, які виконували льотчики, складалися з польотів по колу, а також по маршруту", — зазначив він.
Наприкінці він додав, що навчання курсантів-льотчиків організоване відповідно до сучасних вимог.
Раніше "Коментарі" повідомляли про те, що рідним загиблих почали видавати тіла.