Рубрики
МЕНЮ
Ткачова Марія
Відомий український парфумерний бренд Sister’s Aroma, заснований сестрами Бурковськими, опинився в центрі гучного скандалу. Журналістські розслідування доводять, що компанія продовжувала працювати в росії навіть після початку війни, попри публічні заяви про вихід із цього ринку.
Sister’s Aroma
Ще після анексії Криму та початку війни на Донбасі бренд не лише не скоротив свою присутність у рф, а навпаки — активно розвивався. Для російських клієнтів діяв окремий сайт sistersaroma.ru та Instagram-сторінка, орієнтована на місцеву аудиторію. У 2018 році компанія навіть запускала акції до 23 лютого — свята, яке в рф вшановує армію.
Офіційно Sisters’s Aroma заявляла, що залишила російський ринок, однак на складах залишалися товари на суму понад $500 000. Засновниці пояснювали це тим, що продукцію "викрали й вивезли до Бєлгорода", але доказів контролю над логістикою так і не надали. Ба більше — вже після 24 лютого 2022 року українські журналісти знаходили парфуми бренду на маркетплейсах Wildberries та інших російських платформах.
Компанія намагалася виправдатися, заявляючи, що продажі ведуть "колишні партнери". Водночас розслідування показали, що бренд активно інвестував у глянцеві медіа, зокрема у видання ELLE, купуючи публікації по $3000, щоб відмити репутацію та уникнути критики.
Нову хвилю обурення викликав інцидент у червні, коли співзасновниця бренду Юлія Бурковська поставила лайк на дописі російської блогерки й прихильниці путіна Вікторії Боні, яка публічно розгорнула прапор рф на Евересті. Це стало для багатьох користувачів черговим доказом подвійних стандартів засновниць бренду.
У соцмережах реакція була миттєвою: "Sister’s Aroma ніколи не були свідомим бізнесом", — писали користувачі. "Їх постійно ловили на тому, що вони торгують у росії та Криму. А тут, у Києві, сирени ревуть — і вони лайкають путіністок".
Скандал лише загострився на фоні давніх підозр щодо проросійської політики компанії, підірвавши довіру до бренду та його засновниць.