Рубрики
МЕНЮ
Клименко Елена
Основною метою російських військ на Харківському напрямку є не сам Купʼянськ, а Купʼянськ-Вузловий — важливий залізничний вузол, розташований на південь від міста. Таку думку висловив у коментарі для "Українського Радіо" військовий аналітик і керівник безпекових проєктів Центру глобалістики "Стратегія XXI" Павло Лакійчук.
Фото: з відкритих джерел
"І для нас, і для противника ключове значення має не саме місто, а саме Купʼянськ-Вузловий. Це важлива станція, звідки залізничні колії ведуть як до Харкова, так і в напрямку Бєлгородської та Воронезької областей, Сватового і далі — на Лиманський напрямок. Контроль над цим об’єктом дає можливість створити рокадну логістику вздовж лінії фронту — від півночі до Лиману", — пояснив експерт.
На його думку, спроби встановити контроль над вузловою станцією російські сили роблять не вперше — ці плани були актуальні ще у 2024 році.
"Бої за Купʼянськ фактично розпочалися ще до анонсованого "літнього наступу" росіян. Уже тоді стало ясно, що ворог намагався переправитись через річку Оскіл — як у районі Дворічної на півночі, так і біля Сенькового на півдні. Їхня мета — захопити оборонний вузол навколо Купʼянська", — уточнив Лакійчук.
Водночас, зазначає він, ці плани не принесли очікуваного результату.
"Минуло кілька місяців, а суттєвих зрушень ворог не досяг. На півдні росіяни не змогли розгорнути достатні сили з плацдарму в районі Сенькового. Натомість на півночі, в районі Дворічної, ситуація гірша — там ворог зміг розширити свій контроль ближче до Куп’янська", — зазначив Лакійчкук.
Експерт також зауважив, що вирішальні бойові дії зараз точаться поблизу Кіндрашівки, Радьківки та Голубівки — це вже північні околиці самого Купʼянська.
Крім того, нещодавно російські війська змогли просунутися в район міського кладовища на півночі міста. З цієї локації вони намагаються дрібними групами просочитися в житлові квартали.
Як вже писали "Коментарі", Міністерство закордонних справ РФ подало позов до Міжнародного суду ООН, намагаючись скасувати рішення Ради Міжнародної організації цивільної авіації (ICAO), яке визнає причетність Москви до збиття рейсу MH17 у 2014 році.