Рубрики
МЕНЮ
Вечканова Елена
Українські підлітки, які відносять себе до ЛГБТ-спільноти, часто потерпають від непорозумінь, гомофобії та булінгу під час навчання. Про такі невтішні результати Нацдослідження шкільного середовища в Україні розповіла його координаторка Марина Шевцова, пише "УНІАН".
Лише 20% ЛГБТ-підлітків в Україні почуваються комфортно у школі. Фото: Marc Bruxelle
Участь в опитування взяли школярі віком від 13 до 18 років — усього 1743 особи. Як пояснила Шевцова, головною умовою дослідження було перебування дитини у школі протягом минулого, 2019-2020, навчального року, а також ідентифікація нею себе, як особи із нетрадиційною сексуальною орієнтацією. Підлітки, які відносять себе до лесбійок, геїв, бісексуалів, трансгендерів тощо, згодилися поговорити в усіх областях України.
Утім, статистичні результати не надто радують. 80% з учасників дослідження повідомили, що не почуваються в стінах школи безпечно. З цієї кількості 44% комплексують саме через свою сексуальну орієнтацію, 30% зізнаються, що їх "булять" однолітки через гендерну ідентичність. Діти, яких цькують однокласники чи інші особи у навчальному закладі, часто бояться ходити до шкільних вбиралень чи їдальні — аби не отримати чергової порції насмішок.
При цьому булінг ЛГБТ-підлітків не обмежується лише офлайном. Чимало учасників дослідження зізналися, що їх продовжують цькувати і через інтернет.
Найбільш жахлива статистика стосується шкільного персоналу. Адже 60% з опитаних ЛГБТ-неповнолітніх говорять, що в їхніх навчальних закладах немає дорослої людини, до якої можна було б звернутися зі скаргою чи бодай проханням про розмову. Водночас 20% підлітків стверджують, що у них подібна особа є.
Загалом українська школа — достатньо гомофобне і трансфобне середовище. 67% учасників дослідження стверджують, що чули образи навіть від працівників освітніх закладів на свою адресу.
На думку Марії Шевцової, ситуацію слід негайно виправляти. Для цього вкотре повторювати як школярам, так і батькам та шкільному персоналу про булінг, його наслідки та відповідальність, яку доведеться нести за доведених фактів цькування. Крім того, освітяни мають навчатися тому, як працювати із ЛГБТ-учнями, не використовуючи засудження чи образ.
Також на думку дослідниці, у кожній школі має бути доросла людина, яка відкрито підтримує ЛГБТ-спільноту, аби дитина могла прийти і поговорити чи запитати щось важливе. Загалом Шевцова вважає, що для ЛГБТ-підлітків слід створити певну можливість поскаржитися на булінг — імовірно, навіть анонімно. Таких дітей обов’язково мають чути й розуміти, аби зрештою відсоток тих, хто почувається у школі комфортно, лише збільшився.
Нагадаємо, раніше "Коментарі" повідомляли, що Мінкульт закупив для українських дітей 1200 книжок про ЛГБТ-кохання "Принцеса+принцеса".
Також на порталі можна дізнатися, що Папа Римський думає про представників ЛГБТ-спільноти.
Новини