Головна Новини Суспільство події Законопроект "Про медіа": необхідний захід або обмеження свободи слова в Україні
commentss НОВИНИ Всі новини

Законопроект "Про медіа": необхідний захід або обмеження свободи слова в Україні

Національна спілка журналістів України та ряд інших журналістських організацій зверталися до представників влади з проханням зняти з розгляду Верховної Ради законопроект "Про медіа"

11 травня 2021, 11:17
Поділіться публікацією:

Законопроект "Про медіа" можуть винести на голосування у Верховній Раді в середині або в кінці травня, заявив міністр культури і інформаційної політики України Олександр Ткаченко. Чому цей законопроект так важливий? Які в ньому є підводні камені? Де грань між регуляцією ринку, про яку говорить Ткаченко, і наступом на свободу слова? Щоб розібратися в цих питаннях, "Коментарі" звернулися до експертів.

Законопроект "Про медіа": необхідний захід або обмеження свободи слова в Україні

Законопроект "Про медіа" в Україні. Колаж "Коментарі" Д.Романюк

"Даний законопроект впроваджується прозахідним лобі, а владі потрібен, щоб обмежити свободу ЗМІ в Україні"

За словами експерта Українського інституту політики Валентина Гайдая, на перший погляд, законопроект про медіа несе суто благі цілі — уніфікувати українське законодавство в сегменті роботи і функціонування ЗМІ та адаптування його під західні стандарти. Це нібито захистить ЗМІ і журналістів і об'єднає нині існуючі 5 окремих законів, що стосуються медійних і друкованих ЗМІ, в один. Але якщо придивитися уважніше, можна зробити висновок, що не все так однозначно в цьому законопроекті, відзначає експерт.

"Перше, що впадає у вічі — значна кількість неурядових громадських організацій, як правило, прозахідного спрямування, які брали участь в написанні або консультуванні цього законопроекту, — пояснює Валентин Гайдай. — Це, наприклад, "Центр демократії і верховенства права", "Платформа прав людини", "Лабораторія цифрової безпеки", "Незалежна асоціація медіа" і т.д. Це може говорити про інтерес Заходу і підконтрольних йому структур в Україні в прийнятті цього закону. В принципі, це логічно, зважаючи на втрату Україною суб'єктності і тенденції, коли різні західні інституції контролюють ті чи інші сфери в нашій країні".

Другим тривожним моментом Валентин Гайдай називає те, що даний законопроект написаний і лобіюється владою і провладними депутатами і чиновниками — Ткаченком, Потураєвим і т.д.

"Законопроект робить ЗМІ ручними і підконтрольними владі, що вигідно президенту і його оточенню. Адже навіть зараз, після двох років перезавантаження влади, у Зеленського, по суті, немає своєї медіаімперії. Інформаційно він програє великим ЗМІ. Навіть ті телеканали, які мовлять в цілому в унісон політиці Банкової, все одно належать тим чи іншим фінансово-промисловим групам, — підкреслює експерт. — Зважаючи на вищесказане, можна зробити висновок, що даний законопроект впроваджується прозахідним лобі, а владі потрібен, щоб обмежити свободу ЗМІ в Україні".

"Ключове — ХТО ці норми потім контролюватиме з точки зору відповідності законодавству і здоровому глузду"

Телеведучий, медіаексперт Сергій Дойко вважає, що регулювати роботу ЗМІ необхідно.

"З огляду на просто-таки шквал різноманітних фейків, дезінформації, усіляких маніпуляцій, вивертів і не завжди випадкових неточностей, якими останнім часом рясніють матеріали окремих наших медіа, така регуляція була б дуже доречна. Видно, настав цьому час. Інакше буде просто інформаційний смітник, чого б дуже не хотілося", — аргументує Сергій Дойко.

Водночас він нагадує, що наше суспільство вкрай політизоване. А окремі ЗМІ (точніше, їх реальні власники) вміло це використовують, майстерно на цьому грають. А тому, підкреслює медіаексперт, не хотілося б, щоб таке регулювання перетворилася на інструмент розправи з неугодними. Що цілком можливо, бо все буде залежати, як завжди, від того, хто саме стане визначати якість роботи того чи іншого ЗМІ, в тому числі і інтернет-ЗМІ.

"Часто кажуть, що закон — це все ж обмеження. Право — це можливості, а закон — чітко прописані критерії та норми, порушуючи які ЗМІ, власне, будуть порушувати і сам закон, його філософію. Щодо норм і критеріїв, які належать до сфери безпеки держави — тут не може бути дискусій, тут все ясно і зрозуміло. А ось інші критерії, які, як досить часто буває в наших реаліях, можна або сприймати по-різному, або трактувати не дуже чітко, або коментувати не завжди однозначно — тут питання. Тому, ЩО саме пропишуть, які критерії роботи ЗМІ в законі про медіа наші депутати — це пів справи. Головне — ЯК ці норми потім будуть застосовуватися на практиці. І, до речі, навіть не це ключове. Ключове — ХТО ці норми потім контролюватиме з точки зору відповідності законодавству і здоровому глузду? ХТО і ЯК — ось головні показники", — резюмує Сергій Дойко.

Раніше портал "Коментарі" писав, що в Україні хочуть підвищити мінімальну пенсію в два рази — деталі законопроекту.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: https://comments.ua/
comments

Обговорення

Поділіться своєю думкою!


Новини