Рубрики
МЕНЮ
Таисия Ерохина
У понеділок, 16 листопада, відзначається День працівників радіо, телебачення і зв'язку України. Наскільки великим є зараз вплив ТБ на уми людей? Що змінив цей корона-кризовий рік? Відповідь дали "Коментарям" експерти.
Керівник Фундації "Вища школа професійної політики" Олег Вострих впевнений: як би зле не відгукувалися про телебачення, але на сьогодні воно є домінуючим засобом масової інформації.
"Йому приписують і зомбування, і приховане впровадження реклами в мозок телеглядача. І відволікання від вирішення нагальних проблем в сторону віртуального життя героїв мильних серіалів і детективів, — зазначає експерт. — Через постійний показ негативних новин (кримінальні розборки, вибухи, побутові бійки) телебачення створює атмосферу стресу, послаблює самоконтроль, нав'язує депресивні стани. Проведені дослідження показують залежність людей від інформації, одержуваної через телебачення".
Олег Вострих акцентує, що прихильність до телебачення особливо поширилася в умовах карантину.
"Вимушена самоізоляція призводить до пошуку інформації і відволікання від неприємних емоцій через випадання зі звичайного ритму життя, — пояснює він. — І якщо молодь і просунута частина суспільства витрачає вільний час на пошук інформації для навчання та розширення своїх здібностей через інтернет, то інша частина суспільства ще сильніше підсаджується на голку емоцій телебачення. І від якості одержуваної інформації залежить майбутнє цих людей".
Зараз, після того, як багато українських каналів зашифрували свій телевізійний сигнал і пішли в платні пакети, на Сході України продовжують трансляцію російських каналів, підкреслює Олег Вострих. Вони з ранку до ночі виливають тонни дезінформації з "доказами і правильним підведенням" про велику роль Росії, про війну на Донбасі, про проблеми в Україні. І ця річка дезінформації поступово вимиває в головах смотрящих критичне мислення, змушує сумніватися в тому, що вони знають або бачать.
"Ось так і працює телебачення в XXI столітті. Професійно і вміло, — зазначає експерт. — Залишаючись для більшості джерелом інформації і віддушиною вечорами. Де можна прожити життя героя, який захистив планету або побути в ролі актора, який живе за склом. І це відволікає від свого життя, від своїх неприємностей і розвитку, ведучи у світ чужих переживань і чужих емоцій. Змушуючи здригатися від чергових новин і отримувати чергову порцію адреналіну від побаченого. Люди хочуть шоу — і вони його отримують!"
PR і SMM-консультант, співзасновник BASE Agency Ксенія Омельченко зазначає: "Якщо ми говоримо про бізнес, то зараз він більше йде в онлайн і витрачає там бюджети на рекламу. Адже доступ до телевізора досі залишається у великих компаній, для яких прояв там (особливо в прайм-тайм) — іміджева історія. Для малого та середнього бізнесу вигідніше витрачати гроші на рекламу в соціальних мережах, пошукових системах і роботу з лідерами думок, ніж викуповувати рекламний час".
Та й і сам телевізор, підкреслює експерт, приходить в онлайн, розвиваючи ютуб-канали або особисті бренди ведучих.
"Чого варті тільки спроби ведучих топових телеканалів підтримати челлендж в ТікТоке, — посміхається Ксенія Омельченко. — До речі, ТікТок — це один із головних майданчиків в пандемію. Він виріс на 800% користувачів з січня, і тепер нові імена блогерів з'являються там. Також відхід від традиційних моделей контенту пов'язаний і з тим, що люди все менше часу готові витрачати на сприйняття контенту. Тому в ТікТок навіть запустили короткі серіали. Також в онлайні часто можна рекламувати те, що заборонено на ТБ (наприклад, за допомогою лідерів думок або таргетованої реклами)".
Але з іншого боку, ТБ — це дещо інша аудиторія, ніж інтернет, підкреслює PR і SMM-консультант.
"Наприклад, у невеликих селах або містах телевізор залишається головним джерелом інформації. Та й у великих містах у багатьох сім'ях телевізор залишається повноправним членом сім'ї, — пояснює Ксенія Омельченко. — Однак специфіка будь-якого телеканалу — в його політиці. І кожен ресурс так чи інакше має своє ставлення до всього того, що відбувається. Цю точку зору вони і транслюють. А вже думати і аналізувати інформацію залишається на відповідальності людей. Плюс, якщо раніше можна було "пролобіювати" будь-яку ідею, постійно говорячи про неї по ТБ або радіо (і люди починали вірити), то зараз цього недостатньо. Люди черпають інформацію, в тому числі з соцмереж, а будь-який фейк може бути розкритий".
Раніше експерти розповіли, на чиї телеканали приходить Зеленський і чому.
Новини