Рубрики
МЕНЮ
Таисия Ерохина
Радник керівника Офісу президента Михайло Подоляк повідомив, що ОП створює пул блогерів, які будуть говорити про позитивні тренди у внутрішній політиці України. Як оцінювати такого роду підхід? Чи допоможе він поліпшити імідж влади? Відповідь "Коментарям" дали експерти.
Політтехнолог Олег Постернак акцентує, що практика астротерфінгу (одна з маніпулятивних технік, що використовують можливості ІT і Інтернету для управління громадською думкою) як форми політичної комунікації прийшла до нас з країн Заходу і не є чимось диким або мінливим.
"Ясна річ, в умовах відсутності своїх центральних медіа у Зеленського, залучення блогерів до пояснення позиції влади стає чи не єдиною реальною можливістю роз'яснити ту чи іншу позицію, — зазначає експерт. — Тим більше сегмент блогінгу інтенсивно розвивається, а багато ЛОМів мають солідну аудиторію впливу".
Причиною такої ситуації, за словами Олега Постернака, стали домінування в медіа промислово-фінансових груп на ринку, особливо телебачення та інтернет-видань.
"Тому в таких діях Офісу президента я бачу спробу вийти з орбіти олігархічних медіа і виправити комунікативні недоліки минулих періодів, — говорить експерт. — З іншого боку, без виразної, ясної трансляції позиції влади багато її заходів і дій можуть бути невірно витлумачені. Як, наприклад, склалася ситуації з "Великим будівництвом". При всьому при тому, це реально важливий інфраструктурний проект, спрямований на "розігрів" економіки в умовах коронакризи, поліпшення транспортних комунікацій і пожвавлення економічних можливостей регіонів. Але більшість приватних медіа піднесли його в негативному ключі, маніпулятивно прив'язавши історію до "антиковідного фонду", хоча спочатку кошти, передбачені на "Велике будівництво", не призначалися. І таких маніпуляцій дуже багато".
На думку політолога Олега Гнатюка, одна з цілей створення пулу блогерів ОП — це можливість частково нейтралізувати негативний інформаційний контент і аргументовано протистояти інформаційним атакам різних політичних опонентів, які гостро критикують діяльність Володимира Зеленського.
"Також такий пул може стати інформаційно-роз'яснювальним майданчиком для президентських рішень або указів, які представляють для суспільства особливо гострий інтерес, — відзначає експерт. — Наприклад, щодо земельної реформи, діяльності Конституційного Суду, діяльності ТКГ в Мінську, кадрових призначень і так далі... Авторитетні, професійні блогери можуть впливати на формування громадської думки. Але якщо вони будуть співпрацювати з командою Офісу президента публічно і відкрито, це ставить під сумнів об'єктивність інформації, що висвітлюється ними. Особливо, якщо ці люди будуть отримувати за свої послуги ще й матеріальну винагороду".
Олег Гнатюк, вважає, що дана ініціатива також може бути введена не тільки для створення позитивного іміджу діяльності ОП. Кінцевою її метою, на думку політолога, може бути зменшення рівня суспільної недовіри до самого гаранта і зменшення падіння його особистого рейтингу, який продовжує неухильно знижуватися.
Як повідомлялося, новий рейтинг показав, кому з українських політиків довіряють найбільше.
Новини