Рубрики
МЕНЮ
Таисия Ерохина
У найближчі п'ять років в Україні можна буде використовувати обидва варіанти трудової книжки — паперовий і електронний. Про це сказала в інтерв'ю "Коментарям" заступник голови фракції "Слуга Народу", нардеп Євгенія Кравчук.
Так, протягом п'ятирічного перехідного періоду дані з паперових трудових потрібно буде внести до Державного реєстру. Зацифрувати паперові версії можна наступним чином. Працівник або роботодавець вносить відскановані або зацифровані копії трудової книжки та супутніх довідок до Держреєстру через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України. Далі — обов'язково накладення електронного підпису.
"Куди подінеться паперова трудова? Коли відомості про працівника внесуть до Держреєстру — роботодавець видає йому оригінал паперової книжки. Планується, що вони просто будуть зберігатися на руках у самих людей. Але за бажанням працівник може попросити відділ кадрів вносити в паперовий варіант всі наступні записи про його трудовий шлях. І таке прохання буде цілком законним", — пояснила нардеп.
Додамо, що пенсії будуть призначатися автоматично, без особистого звернення людини. Однак залишається право відкласти вихід на пенсію "на потім" і навіть отримати за це бонуси. Якщо працівник відклав пенсію і продовжив працювати — розмір виплати буде збільшуватися на 0,5 — 0,75%. Також електронна система сама запропонує найвигідніші варіанти, зокрема — дату призначення пенсії.
Якщо хтось не зацифрує трудову до дедлайну, то без пенсії не залишиться, запевнила Кравчук. В такому випадку територіальний орган Пенсійного фонду повинен повідомити людину про відсутність потрібних даних про нього. Якщо трудова загубилася або в ній немає потрібних записів — треба буде надати сканкопію документів про ваш стаж. Тобто, ці питання будуть вирішуватися в індивідуальному порядку.
Нагадаємо, експерти назвали ризики запуску електронних трудових в Україні.
Новини