Рубрики
МЕНЮ
Елена Волкова
Співробітники компаній ПриватБанк, АТБ, Нова Пошта та Фармак практично не дотримуються інформаційної гігієни в соціальних мережах, публікуючи посилання на "статті-смітники" і фейки. Про це заявили за результатами дослідження "Як дотримуються інформаційної гігієни у Facebook співробітники 20 великих українських компаній" експерти волонтерської ініціативи "Як не стати овочем", повідомляє Ліга.Бізнес.
Автори дослідження відзначають, що, оскільки 68% українців отримують новини з соціальних мереж (49% з Facebook), в основу дослідження був покладений аналіз акаунтів співробітників компаній саме в Facebook. Аналітики ініціативи кажуть, що методом снігової кулі знайшли 50 акаунтів співробітників компанії в Facebook. Загальна вибірка склала 1000 респондентів. Аналізувалися повідомлення на їх сторінках за січень-червень 2020 на предмет таких порушень інформаційної гігієни, як публікація матеріалів з посиланням на "сайти-смітники"; публікація текстів з маніпулятивними заголовками; публікація фейків — в тому числі тих, які були промарковані Facebook; публікація результатів тестів (наприклад: "Яка ти змія?"), проходячи які людина надає доступ до своїх даних.
За результатами дослідження з'ясувалося, що найнижча інформаційна гігієна у працівників АТБ (74%), Нової пошти, ПриватБанку та Фармак — 64%. Краща інформаційна гігієна в Ельдорадо (тільки 32% співробітників порушують інформаційну гігієну), ДТЕК (36%), Дарниці (38%). У них і менше публікацій з посиланнями на "сайти-смітники".
"Найбільше публікують посилання на сайти-смітники в АТБ (64% від всіх співробітників), Новій пошті (56%) і кожен другий співробітник Фармака і mcdonald's. Найбільше проходять тести в АТБ та ПриватБанку — кожен четвертий працівник. Найбільше публікують фейки в Фармаку — кожен другий співробітник. Найбільше публікують матеріали з маніпулятивними заголовками співробітники lifecell (60%) і Фармака (46%). Менше публікацій з маніпулятивними заголовками в Дарниці (14% від усіх співробітників), Roshen та Кока-Кола — по 16%", — йдеться у звіті.
Зазначимо, що для дослідження були обрані 20 компаній із 40, які входять в рейтинг кращих роботодавців 2018-2019 років за версією профільного порталу з пошуку роботи grc.ua. Аналізувалися компанії ПриватБанк, Альфа-Банк, Креді Агріколь Банк, Райффайзен Банк Аваль, ДТЕК, WOG, Vodafone Україна, Київстар, lifecell, Нова Пошта, mcdonald's Ukraine, Comfy, Eldorado, Сільпо, АТБ-маркет, Coca-Cola HBC Ukraine, Roshen, Bayer, Фармак, Дарниця. Дослідження "Як не стати овочем" — волонтерська ініціатива, яка вчить інформаційної гігієни та базовим знанням з ключових життєвих сфер.
Раніше ми повідомляли, що якби вибори до Верховної Ради України проводилися в найближчу неділю, то найбільшу кількість виборців проголосувало б за "Слугу народу" (26,0%) і "Опозиційну платформу — За Життя" — 21,3%. Про це йдеться в соціологічному дослідженні, проведеному Інститутом аналізу і прогнозування 16-26 липня 2020 року в 24-х областях України і Києві.
Новини