Головна Новини Суспільство події Соціологи з'ясували, співробітники яких українських компаній найчастіше поширюють фейки
commentss НОВИНИ Всі новини

Соціологи з'ясували, співробітники яких українських компаній найчастіше поширюють фейки

Дослідження виявило низьку інформаційну гігієну серед співробітників великих українських компаній - "ПриватБанку", "АТБ", "Нової Пошти" і "Фармак"

28 липня 2020, 14:25
Поділіться публікацією:

Співробітники компаній ПриватБанк, АТБ, Нова Пошта та Фармак практично не дотримуються інформаційної гігієни в соціальних мережах, публікуючи посилання на "статті-смітники" і фейки. Про це заявили за результатами дослідження "Як дотримуються інформаційної гігієни у Facebook співробітники 20 великих українських компаній" експерти волонтерської ініціативи "Як не стати овочем", повідомляє Ліга.Бізнес.

Соціологи з'ясували, співробітники яких українських компаній найчастіше поширюють фейки


Автори дослідження відзначають, що, оскільки 68% українців отримують новини з соціальних мереж (49% з Facebook), в основу дослідження був покладений аналіз акаунтів співробітників компаній саме в Facebook. Аналітики ініціативи кажуть, що методом снігової кулі знайшли 50 акаунтів співробітників компанії в Facebook. Загальна вибірка склала 1000 респондентів. Аналізувалися повідомлення на їх сторінках за січень-червень 2020 на предмет таких порушень інформаційної гігієни, як публікація матеріалів з посиланням на "сайти-смітники"; публікація текстів з маніпулятивними заголовками; публікація фейків — в тому числі тих, які були промарковані Facebook; публікація результатів тестів (наприклад: "Яка ти змія?"), проходячи які людина надає доступ до своїх даних.


За результатами дослідження з'ясувалося, що найнижча інформаційна гігієна у працівників АТБ (74%), Нової пошти, ПриватБанку та Фармак — 64%. Краща інформаційна гігієна в Ельдорадо (тільки 32% співробітників порушують інформаційну гігієну), ДТЕК (36%), Дарниці (38%). У них і менше публікацій з посиланнями на "сайти-смітники".


"Найбільше публікують посилання на сайти-смітники в АТБ (64% від всіх співробітників), Новій пошті (56%) і кожен другий співробітник Фармака і mcdonald's. Найбільше проходять тести в АТБ та ПриватБанку — кожен четвертий працівник. Найбільше публікують фейки в Фармаку — кожен другий співробітник. Найбільше публікують матеріали з маніпулятивними заголовками співробітники lifecell (60%) і Фармака (46%). Менше публікацій з маніпулятивними заголовками в Дарниці (14% від усіх співробітників), Roshen та Кока-Кола — по 16%", — йдеться у звіті.


Зазначимо, що для дослідження були обрані 20 компаній із 40, які входять в рейтинг кращих роботодавців 2018-2019 років за версією профільного порталу з пошуку роботи grc.ua. Аналізувалися компанії ПриватБанк, Альфа-Банк, Креді Агріколь Банк, Райффайзен Банк Аваль, ДТЕК, WOG, Vodafone Україна, Київстар, lifecell, Нова Пошта, mcdonald's Ukraine, Comfy, Eldorado, Сільпо, АТБ-маркет, Coca-Cola HBC Ukraine, Roshen, Bayer, Фармак, Дарниця. Дослідження "Як не стати овочем" — волонтерська ініціатива, яка вчить інформаційної гігієни та базовим знанням з ключових життєвих сфер.

Раніше ми повідомляли, що якби вибори до Верховної Ради України проводилися в найближчу неділю, то найбільшу кількість виборців проголосувало б за "Слугу народу" (26,0%) і "Опозиційну платформу — За Життя" — 21,3%. Про це йдеться в соціологічному дослідженні, проведеному Інститутом аналізу і прогнозування 16-26 липня 2020 року в 24-х областях України і Києві.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Новини