Рубрики
МЕНЮ
Комментарии
На вітчизняних дорогах може з'явитися автомотлох з Канади і США. Народні депутати намагаються скасувати державний ДСТУ по шкільним автобусам і створити схему для завезення в Україну вживаних шкільних автобусів зі всього світу. Подібна ініціатива поставить під загрозу життя дітей і позбавить українців останніх робочих місць в автопромисловості, вважають в асоціації "Укравтопром".
Фото: msn.com
Кабмін доручив "Українському науково-дослідному центру проблем стандартизації, сертифікації та якості" обговорити з асоціацією "Укравтопром" ініціативу нардепів Колебошина і Бабака "скасувати та переробити чинний ДСТУ 7013:2009, що регламентує технічні вимоги до шкільних автобусів". Нардепи стверджують, що стандарт ДСТУ 7013:2009 застарів і написаний "недобросовісно" в інтересах конкретних виробників, які створили певну "монополію".
В галузевій асоціації "Укравтопром" здивовані такими заявами, оскільки монополії не існує — шкільні автобуси виготовляють кілька українських автовиробників: "Богдан", "Еталон", "УкрАвто", "Черкаський автобус", "Часовоярські автобуси". ДСТУ 7013:2009 лише прописує вимоги щодо безпеки для шкільних автобусів, єдині на всій території України, для всіх виробників — як вітчизняних, так і зарубіжних. Якщо скасувати дію стандарту ДСТУ 7013:2009, як пропонують "слуги народу", то для перевезення школярів в Україні можна буде використовувати будь-які автобуси — в тому числі, з розряду автомотлоху. Це означає, що штучно створені умови для ввезення дешевих списаних автобусів з Північної Америки і Європи. Але чи готові українці ризикувати життями своїх дітей?
"Допуск до тендерів на поставку шкільного транспорту вживаної техніки з інших країн може мати серйозні негативні наслідки. Серед них — погіршення екології, збільшення кількості ДТП за участю шкільного транспорту через сумнівний стан такої техніки... Хто і де буде ремонтувати уживану техніку з Канади? Хто буде перевіряти технічний стан автобусів перед початком експлуатації в Україні — йдеться про транспорт для дітей! Будь-який автодилер, який планує реалізовувати нову для ринку марку авто, спочатку готує інфраструктуру — створює мережу СТО, навчає персонал, забезпечує склади запасних частин. Припустимо, десь у Полтавській або Херсонській області, в якомусь районному центрі, вийде з ладу канадський автобус — яким чином і хто його буде ремонтувати?", — запитують в галузевій асоціації "Укравтопром".
Оскільки, з моменту прийняття ДСТУ 7013:2009 минуло 11 років, сьогодні дійсно назріла необхідність приведення даного стандарту у відповідність з чинними Правилами Європейської Економічної комісії ОНН. З цим згодні всі вітчизняні виробники автобусів для перевезення школярів, оскільки зацікавлені в міжнародній сертифікації.
"Скасовувати чинний стандарт ДСТУ 7013:2009, не розробивши новий — неприпустимо. Такий підхід створить невизначений період часу, протягом якого в Україні буде відбуватися безконтрольна реалізація будь-яких автобусів з метою шкільних перевезень. Це скринька Пандори — швидко знайдуться бізнесмени, які спробують пересадити українських школярів на чергові "бляхи" незрозумілого походження. Тобто, з одного боку, ми поставимо під загрозу життя наших дітей, а з іншого — позбавимо українців останніх робочих місць в автопромисловості. Діяти треба по-іншому: обговорити і затвердити текст нового стандарту ДСТУ 2020, а тільки потім, скасовувати існуючий ДСТУ 7013:2009", - коментує Юхим Хазан, віце-президент асоціації "Укравтопром".
Раніше "Коментарі" розповідали про те, що в Південній Кореї представили перший електричний мікроавтобус.
Новини