Головна Новини Суспільство події Що не так із продажем Усть-Дунайського порту – хто заплатить за помилки мільйони
commentss НОВИНИ Всі новини

Що не так із продажем Усть-Дунайського порту – хто заплатить за помилки мільйони

Приватизацію Усть-Дунайського порту можуть скасувати через помилки ФДМУ під час підготовки його до продажу

27 липня 2023, 11:32
Поділіться публікацією:

У низці ЗМІ з'явилася інформація про те, що приватизацію Усть-Дунайського порту можуть скасувати через помилки ФДМУ під час підготовки його до продажу. Вінницька компанія "Еліксир Україна", яка ще на початку 2023 року придбала на аукціоні ДП "МТП Усть-Дунайськ", розташований на крайньому півдні Одеської області, досі не прийняла об'єкт в експлуатацію. Загрозу зриву масштабного інвестиційного проекту зацікавлені сторони трактують по-різному – від непрофесійних дій Фонду державного майна України до внутрішнього конфлікту між портовими операторами, що працюють у порту. Як передає портал "Коментарі", про це йдеться у журналістському розслідуванні сайту "ElitExpert".

Що не так із продажем Усть-Дунайського порту – хто заплатить за помилки мільйони

Продаж Усть-Дунайського порту. Фото: з відкритих джерел

В даний час на території "портового пункту Кілія" Усть-Дунайського порту ведуть свою господарську діяльність три портові оператори — ДП МТП "Усть-Дунайськ", ТОВ "Краншип" групи компаній "Трансшип" та ТОВ "Зерновий термінал Кілія" (ТОВ "ЗТК ”). Однак під час продажу не було враховано їхні інтереси – виходить, їх просто переїхала владна машина.

Що не так із продажем Усть-Дунайського порту – хто заплатить за помилки мільйони - фото 2

Що не так із продажем Усть-Дунайського порту – хто заплатить за помилки мільйони - фото 3

Тим часом, цілісний майновий комплекс порту знаходиться у спільній частковій власності між ФДМУ та ТОВ "Морський порт Дунай Кілія" (ТОВ "МПДК"), афілійованим з портовим оператором ТОВ "ЗТК", у таких частках: 94/100 частки комплексу будівель та споруд державної власності перебувають на балансі ДП "МТП Усть-Дунайськ", а 6/100 частки комплексу будівель та споруд перебувають у власності ТОВ "МПДК" та в оренді ТОВ "ЗТК".

Крім цього, з 2003 року ТОВ "ЗТК" має на території портового пункту Кілія у приватній власності дворові споруди, а саме: ангар "Ч", вагову "С", зернопереробний комплекс "Ц", що також неодноразово підтверджувалося в суді — рішеннями Господарського суду Одеської області №№ 916/2514/21, 916/2925/21 та 916/1828/22, які набрали чинності, відповідно до постанов апеляційних судових інстанцій.

Ситуації з майном ТОВ “ЗТК” дивує тим, що ФДМУ не претендує та не продає об'єкти ТОВ “ЗТК” з аукціону, що також підтверджується договором купівлі-продажу з ТОВ “Еліксир Україна”, проте ці об'єкти, згідно з Реєстром, входять до 94 /100 комплексу будівель порту! Тобто з незрозумілих причин майно ТОВ “ЗТК” спочатку увійшло долю 94/100, а потім, під час підготовки порту до приватизації, не було виключено з Реєстру.

Таким чином, публічно задекларувавши, що з аукціону продається весь майновий комплекс порту, та влаштувавши показовий інформаційний шум у ЗМІ, по суті – дезінформаційний, у ФДМУ насправді були чудово обізнані про складну ситуацію навколо порту. При цьому безлад у Реєстрі нерухомості залишається і до цього дня, через півроку після аукціону.

Зазначається, через те, що майно було "продано" Фондом нерозділеним та невиділеним, змішаним із чужим майном, у тому числі стратегічним державним майном АМПУ, приватизація якого заборонена законом – навіть держреєстратор не має права реєструвати його на нового власника.

Виходячи з тих фактів, які були встановлені під час журналістського розслідування, журналісти припускають, що, починаючи від фахівців, які готували документи до приватизації, чиновників ФДМУ і закінчуючи Міністерствами інфраструктури та юстиції, багато хто заплющував очі на неякісно підготовлені документи та невідповідність одних даних іншим, прагнучи як якнайшвидше продати порт. Що ж до даної приватизації, то, як зазначають журналісти, виходом із ситуації може бути проведення відповідних перевірок, узгодження документації між собою, включення до Реєстру всіх останніх даних. Важливо, зазначають автори розслідування, уникнути спокуси перекласти цей процес на покупця порту або приватних операторів, які там працюють.

Що не так із продажем Усть-Дунайського порту – хто заплатить за помилки мільйони - фото 4

Що не так із продажем Усть-Дунайського порту – хто заплатить за помилки мільйони - фото 5

Що не так із продажем Усть-Дунайського порту – хто заплатить за помилки мільйони - фото 6



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Новини