Головна Новини Суспільство події Російська окупація добралася до Києва: що відбувається з українськими дітьми
commentss НОВИНИ Всі новини

Російська окупація добралася до Києва: що відбувається з українськими дітьми

Першокласники Києва не розуміють 40% почутого на уроках, бо майже не знають української

24 квітня 2024, 15:30 comments6006
Поділіться публікацією:

Багато хто може не звертати на це увагу та мовна проблема продовжує загостюватися і грати на руку країні-агресору, яка продовжує стверджувати, що Україна та Росія – це один народ, де всі розмовляють на "одном язике". Для когось це може бути дивним та першокласники у столичних школах не розуміють 40% почутого на уроках, через недостатнє знання української мови. Як інформує портал "Коментарі", про це розповідає засновник ГО “Спільномова” Андрій Ковальов, пишуть "Букви".

Російська окупація добралася до Києва: що відбувається з українськими дітьми

Діти. Фото: із відкритих джерел

Андрій Ковальов зазначив, від січня 2024 року “Спільномова” впровадила у школах столиці нову методику, яка не просто вимірює словниковий запас учнів, а й розуміння почутого школярами 1-2 класів.

“Розуміння почутого є однією з основних компетентностей для початкової школи, від цього залежить ефективність навчання вцілому”, – зазначив Андрій Ковальов.

Громадський дія також поділився результатами попередніх досліджень, які у тестовому режимі проводили у садочках у листопаді-грудні 2023 року. Вони засвідчили, що 85% 5-річних дітей Києва знають українську мову на недостатньому рівні.

Результати вимірювань у школах продемонстрували, що у середньому діти в 1 класі не розуміють 40% почутого від модератора, 65% (2/3) всіх дітей не розуміють понад 50% почутого, 29% (майже 1/3) не розуміють понад 75% почутого.

“Ми припускаємо (і цю гіпотезу ще треба буде підтвердити вимірюваннями), що така ситуація з (не)розумінням почутого на уроках значною мірою є причиною низьких результатів українських учнів в PISA-2022 (41% 15-річних підлітків не опанували читання з розумінням на базовому рівні)”, – зауважив Ковальов.

Він додав, що “Спільномова” продовжує вимірювання мовного середовища в садочках та школах Києва. При цьому громадський діяч відмітив, як позитив те, що все більше закладів освіти (приватних та комунальних) ініціюють такі вимірювання у себе.

“Результати таких вимірювань є досить шокуючими для більшості батьків, і з них (вимірювань) починаються зміни мовного середовища в закладі освіти на краще”, – резюмував Ковальов.

Читайте також на порталі "Коментарі" — на межі зникнення: топ-3 мови, які ми можемо втратити.




Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Новини