Головна Новини Суспільство події Мільярди за "Мотор Січ": куди заведе Україну рішення про націоналізацію підприємства
commentss НОВИНИ Всі новини

Мільярди за "Мотор Січ": куди заведе Україну рішення про націоналізацію підприємства

Фінансовий експерт, економіст Олексій Кущ позитивно оцінює ідею влади про націоналізацію підприємства «Мотор Січ»

15 березня 2021, 22:00
Поділіться публікацією:

Куди заведе Україну рішення про націоналізацію підприємства "Мотор Січ"? Наскільки жорстким може бути відповідь Китаю і наскільки потужною — підтримка США, які, власне, наполягли на відмову від китайських інвестицій?

Мільярди за "Мотор Січ": куди заведе Україну рішення про націоналізацію підприємства

Колаж: Д. Романюк / Comments.ua

Експерт Українського інституту політики (УИП), магістр державного управління Володимир Воля вважає, що Україні навряд чи варто розраховувати на підтримку США в інвестиційному плані.

"Її не було і не буде, — каже він. — Розмови про те, що замість китайських інвесторів в українські проекти зайдуть західні, в тому числі американські, поки — лише розмови. Реалії ж такі, що ніякі американські інвестиції в наші об'єкти не прийдуть, щоб компенсувати відмову від китайських інвестицією".

Що стосується ситуації навколо "Мотор Січі", то поки все йде в бік арбітражів, зазначає Володимир Воля.

"Китайська сторона погодиться з тим, що скаже арбітражний суд. І, швидше за все, Україна буде виплачувати компенсації інвесторам. Офіційна реакція з боку керівництва Китаю вже є. Представник МЗС КНР Чжао Ліцзяні заявив, що Китай вимагає від України захисту законних інтересів китайських інвесторів в зв'язку з рішенням про націоналізацію підприємства "Мотор Січ". Він також нагадав, що понад 50% акцій підприємства належить китайським компаніям. А я нагадаю, що китайські акціонери "Мотор Січ" ініціювали арбітраж проти держави Україна в грудні 2020 року на $ 3,6 млрд. Так що попереду — судові розгляди і чергові удари по нашому бюджету та іміджу", — прогнозує експерт УІП.

При цьому він акцентує, що специфіка китайської політики реагування виглядає таким чином, що КНР намагаються не втручатися в ті питання, які не зачіпають комплекс двосторонніх відносин Китаю з іншими державами.

"Поки що КНР робить помірні дипломатичні заяви, не втручаючись в саму суть проблеми. І все ж видно, що Китай стурбований ситуацією. І розраховує, що вона буде дозволена справедливо. Думаю, очікувати ускладнення двосторонніх відносин не варто. Але історія з підприємством "Мотор Січ" однозначно завдає шкоди іміджу України як території для справедливого та захищеного інвестування", — резюмує Володимир Воля.

Фінансовий експерт, економіст Олексій Кущ позитивно оцінює ідею влади про націоналізацію підприємства "Мотор Січ".

"Цей крок узгоджується із загальною концепцією, яку висловила раніше в Офісі президента. А саме — що треба створювати національну авіакомпанію. Ми бачимо появу системної державної політики, — вважає Олексій Кущ. — Віддати ж "Мотор Січ" китайцем означало б втрату технологій, експорт знань. Представники КНР просто б використовували ресурси підприємства для створення у себе тих же авіаційних двигунів за українськими технологіями. Допустити цього не можна. Як і допустити закриття підприємства. Єдино правильне рішення — націоналізувати, створювати націоальну авіакомпанію".

На думку експерта, це знаменує перехід до кластерного підходу розвитку галузі.

"Якщо держава готова вкладати гроші в створення національних регіональних аеропортів, логічно створювати національного авіаперевізника, підтримуючи при цьому національного виробника. У підсумку отримуємо міжсекторальний кластер — для вантажних і пасажирських перевезень", — підкреслює Олексій Кущ.

Він акцентує, що на "Мотор Січ" є унікальна база для виробництва безпілотників, можливості для створення українських вертольотів — як цивільних, так і військових.

"Що стосується ситуації з китайськими інвесторами — важливо знайти механізми компенсації їх втрат. Вирішувати питання слід на найвищому політичному рівні. Потрібно вести пряму розмову. Китай — це схід, а там люблять певний церемоніал. Якщо ж Україна спробує спустити ситуацію в бік формальних рішень, це буде неправильно. Офіційним Києву і Пекіну потрібно порозумітися. І чим раніше і відкриття буде ця розмова — тим краще буде для всіх", — вважає Олексій Кущ.

Нагадаємо, на засіданні РНБО у четвер, 11 березня, йшлося не про націоналізацію "Мотор Січі", а про її повернення у власність українського народу відповідно до чинного законодавства



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
comments

Обговорення

Vlad

15 березня 2021, 23:31

Китай, Северная Корея, Иран, Россия, Белоруссия, Венесуэла нам не союзники и не партнеры, это страны использующие бизнес только в своих политических целях, которые отличаются от наших, для них бизнес это оружие, поэтому с ними и разговор должен быть подобный (зеркальный) и это вопрос национальной безопасности, все должно быть гипер прозрачным и учитывать то что от этих сделок нужно будет отказаться на любом их этапе по политическим причинам или причинам национальной безопасности. По этому никаких китайских или российских или иранских и тд инвесторов, надо незабывать о неоходимости возврата в гос и комунальную собственность электросетей, газораспределительных, тепло сетей и организации договоров пользования этими транспортными сетями для трейдеров на равных, прозрачных условиях.


Новини