Лукашенко вирішив кинути Путіна в найнесподіваніший момент

За даними розвідки, Білорусь скорочує постачання палива до РФ, незважаючи на кризу у союзника.

Білорусь на тлі паливної кризи в Росії діє обережно щодо експорту палива. Мінську вигідніше постачати бензин іншим країнам, ніж Росії, яка є союзницькою державою. Як передає портал "Коментарі", про це йдеться у повідомленні прес-служби Служби зовнішньої розвідки України.

У розвідці нагадали, що до Росії все більше охоплює паливну кризу. Зокрема, дефіцит бензину змушує місцева влада запроваджувати талони. При цьому оптові ціни з початку серпня зросли на 8%. Водночас, заборона на продаж бензину не призвела до стабілізації ринку.

За інформацією СЗР, Білорусь могла б частково компенсувати дефіцит палива в Росії, але діє обережно. У другій половині серпня попит на білоруські нафтопродукти зріс, проте можливості НПЗ обмежені: вони виробляють 3-4 млн. тонн бензину на рік, з яких 2 млн. споживаються всередині країни. Для порівняння, місячна потреба РФ – близько 3 млн тонн.

Економіка також не на користь країни-бензоколонки. Білорусі вигідніше відправляти бензин до Китаю, Індії та Африки, де тонна коштує 1 300-1 900 доларів, тоді як у Росії пропонують менше 1 000 доларів. Навіть під час паливної кризи у березні 2024-го Мінськ відправив до РФ лише 3 тисячі тонн – це лише 0,1% місячної потреби.

Читайте також на порталі "Коментарі" – п'ятий день все палає: на якому НПЗ після обстрілу росіяни не можуть загасити пожежу.

Також видання "Коментарі" повідомляло – ціни на нафту у понеділок демонструють незначне зростання після атак України на російську інфраструктуру, що підвищило побоювання щодо можливих перебоїв у постачанні російської нафти. Як повідомляє портал "Коментарі", про це йдеться в матеріалі "Reuters".