Головна Новини Суспільство події Хто в Україні більше захищений – споживачі чи бізнес: що змінилося від початку повномасштабної війни
commentss НОВИНИ Всі новини

Хто в Україні більше захищений – споживачі чи бізнес: що змінилося від початку повномасштабної війни

Захист прав споживачів (ЗПС) – одна із сфер, де українська держава формально була сильною з моменту здобуття незалежності

15 березня 2023, 09:08 comments1946
Поділіться публікацією:

15 березня відзначається Всесвітній день захисту прав споживачів. Як справи з цим в Україні на другому році повномасштабної війни з Росією? Чи достатньо влада робить, щоб захистити права споживачів у різних сферах? Видання "Коментарі" із цими питаннями звернулося до експертів.

Хто в Україні більше захищений – споживачі чи бізнес: що змінилося від початку повномасштабної війни

Супермаркет. Фото з відкритих джерел

У нинішніх реаліях у споживача майже не залишилося прав – у законах вони прописані, але насправді – не працюють

Виконавчий директор Спілки споживачів України Максим Несміянов розповів, що держава зараз встановила мораторій на всі перевірки – планові та непланові щодо якості продукції.

"Нічого не перевіряється! Якщо споживача обдурили, існує дуже складна процедура, щоб органи захисту прав споживача вийшли на перевірку і допомогли вирішити проблему, – зазначає експерт. – Ситуація жахлива. Багато підроблених товарів, обману, від чого страждає не лише покупець, а й сама держава. Адже з багатьох товарів, які продають через Інтернет, на ринках, податки не сплачуються".

Крім того, продовжує Максим Несміянов, у зв'язку з тим, що у нас військовий стан, це є форс-мажором – і багато виробників, прикриваючись цим, не виконують своїх зобов'язань перед споживачем.

"Простий приклад – у людини зламався ноутбук, а відремонтувати його на сервісі не виходить. Там пояснюють, що це стане можливим лише після закінчення війни. На жаль, у нинішніх реаліях у споживача майже не залишилося прав – у законах вони прописані, але насправді – не працюють", – констатує експерт.

Час говорити не лише про якість захисту прав споживачів, а й про надмірне регуляторне навантаження на бізнес

Аналітик "Центру розумних рішень" В'ячеслав Черкашин міркує так:

"Захист прав споживачів (ЗПС) – одна із сфер, де українська держава формально була сильною з моменту здобуття незалежності. Нагадаю, профільний закон датований 1991 роком, а відповідні функції були ще в колишній УРСР. Не змогла ЗПС уникнути й інших українських віянь – неефективності, корумпованості та забюрократизованості".

До цього букету, продовжує експерт, додався і євроінтеграційний порядок денний, а саме закон №366, який перетворив ринковий нагляд на вельми агресивний елемент держконтролю стосовно бізнесу, особливо малого, через величезні штрафи.

"Цей процес триває, – наголошує В'ячеслав Черкашин. – Тому час говорити не лише про якість захисту прав споживачів, а й про надмірне регуляторне навантаження на бізнес. Потрібен пошук балансу, інакше економіка та суспільство не зможуть розвиватись гармонійно".

Читайте також на порталі "Коментарі" – битва за Бахмут стала одним із епохальних епізодів битви за Донбас. Про що свідчить це протистояння? Видання "Коментарі" із цим питанням звернулося до експертів.




Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: https://comments.ua/

Новини