Рубрики
МЕНЮ
Станислав Молчанов
На Північному ГЗК "Метінвест" ввели в дослідно-промислову експлуатацію другий пусковий комплекс циклічно-потокової технології, повідомляє UA Prom. Загальні інвестиції у будівництво комплексу становили близько $200 млн.
Проектна продуктивність кар'єру – 23 млн. тонн руди на рік, фото прес-служби «Метінвесту»
ЦПТ розташований у Первомайському кар'єрі, одному з найбільших в Україні. Проектна продуктивність кар'єру – 23 млн. тонн руди на рік.
ЦПТ складається з двох ліній, які розташовані паралельно одна до одної, – рудної та скельної. Рудний тракт було введено в експлуатацію у 2016 році. Тоді було збудовано понад 80 основних та допоміжних об'єктів. Тепер запускається другий тракт – скельний. Продуктивність кожної лінії – по 20 млн. тонн гірничої маси на рік.
З вибою руду і скельну породу автосамоскидами доставляють до дробильних установок. Після дроблення гірська маса потрапляє на комплекс конвеєрів, де за 16 хвилин проходить шлях завдовжки 2,3 км. Досягши поверхні кар'єру, руда та скеля перевантажуються на залізничний транспорт. Потім руду транспортують на дробильну фабрику, а скельну породу – у відвал.
Таким чином, транспортувати руду та скельну породу з 300-метрової глибини на поверхню кар'єру будуть два тракти загальною продуктивністю 40 млн. тонн гірничої маси на рік.
Запуск комплексу ЦПТ допоможе видобувати залізорудну сировину ефективніше та знизити витрати на виробництво концентрату. До того ж, кількість перевантажувальних пунктів на шляху гірської маси з кар'єру на поверхню зменшується вдвічі – частина вантажопотоку буде перерозподілена на новий тракт ЦПТ.
Проект містить і екологічну складову. Конвеєри дозволяють швидше доставляти гірську породу з кар'єру: за рахунок скорочення часу роботи самоскидів знижується техногенне навантаження на навколишнє середовище.
Новини