Головна Статті Суспільство робота і кар'єра Stop конфлікт: як перемогти у вербальній битві
commentss Cтатті Всі новини

Stop конфлікт: як перемогти у вербальній битві

Секрети комунікації у складних ситуаціях та типи конфліктних особистостей

31 жовтня 2023, 23:20
Поділіться публікацією:

Stop конфлікт: як перемогти у вербальній битві

Конфлікт завжди можна спрямувати до конструктиву. Фото з відкритих джерел.

Не кожен може намалювати картину чи зіграти на скрипці. Спілкування – таке саме мистецтво. Особливо якщо йдеться про комунікацію з непростою конфліктною людиною. Яким чином закруглити гострі кути, щоб досягти порозуміння? Існують особливі психологічні прийоми, які допоможуть вам стати справжнім віртуозом і порозумітися з такими персонажами.

Як говорив Теодор Рузвельт, найголовніша формула успіху – знання того, як спілкуватися з людьми. Добре, якщо ці люди – відкриті, позитивні, толерантні й тактовні. А якщо ні? Якщо з перших секунд розмови ви розумієте, що перед вами похмура людина з нестерпним скандальним характером, яка бачить у всьому лише недоліки та суцільні мінуси? Тоді треба озброїтися порадами психологів, дотримуючись яких можна порозумітися і навіть схилити на свій бік такого "конфліктомана".

Stop конфлікт: як перемогти у вербальній битві - фото 2

Яскраві штрихи до портретів

Кожна особистість цікава по-своєму, а конфліктна – поготів. Спостерігаючи таких персон, соціологи придумали свою оригінальну класифікацію.

Агресор. Він постійно хоче домінувати, зазвичай виходить із себе, якщо йому дають відсіч. Така людина вважає себе центром всесвіту, а значить, вона має право говорити іншим неприємні слова або просто грубити. Такі енергетичні вампіри наче тягнуть енергію з конфлікту та негативних емоцій, якщо вдається викликати їх у співрозмовника.

Максималіст. Відрізняється тим, що при спілкуванні використовує для характеристики всього, що відбувається навколо, тільки дві фарби — білу або чорну. Крім того, з ним важко сперечатися, дійти взаємовигідного рішення, оскільки він прагне досягти бажаного негайно, тут і зараз, за будь-яку ціну.

Хронічний обвинувач. Він ніби надів на себе мантію судді чи став прокурором. Така людина вважає себе ідеальною, наймудрішою, досвідченою, чесною, просвітленою, тією, що досягла гармонії і небувалих висот духу. А всі інші люди для неї – істоти недосконалі, які постійно роблять помилки. Вона майже у кожному бачить носія різних вад, які необхідно постійно викривати. Як правило, це люди похилого віку, котрі обирають менторський тон стосовно молодшого співрозмовника, і вважають себе істиною в останній інстанції.

Таємний месник. Майже Дон Кіхот, який у кожному вітряку бачить жахливого дракона, а в кожному співрозмовникові – втілення зла. Він не шкодуючи сил бореться за справедливість, яку він бачить і розуміє по-своєму.

Розгніваний дитина. Він примхливий і непередбачуваний, інфантильний у своїх висловлюваннях, емоціях та діях. Він уперто гне свою лінію і доводить свою точку зору, якою б абсурдною вона не була. Він прагне взяти під свій контроль комунікацію, ситуацію та перешкоджає іншим впливати на неї.

Скаржник. Він завжди готовий "плакатися", звинувачувати інших у своїх проблемах, а сам зазвичай нічого не робить для того, щоб їх подолати. Завжди й у всьому бачить негатив і практично не помічає позитиву. За своєю природою він страшний песиміст.

Stop конфлікт: як перемогти у вербальній битві - фото 3

Усміхайтесь, панове, усміхайтеся

Зізнайтеся: якщо вам на вулиці раптом усміхнеться випадковий перехожий,  вам захочеться посміхнутися у відповідь? У ситуації конфлікту, що назріває, посмішка – хороший аргумент. Подивіться у вічі співрозмовнику. Як радять психологи, у такій ситуації важливим є не тільки контакт очей, а й контакт облич. Важливо, щоб у людини склалося враження, ніби ви її дуже уважно слухаєте.

Усміхніться, будьте відверті та відкриті, виявіть, якщо потрібно, співчуття. Говоріть спокійно, використовуючи м'яку інтонацію. Ніколи не відповідайте агресією на агресію. Підкріпіть ваше позитивне посилання гумором. Пожартуйте над тим, що ви або вам сказали, глузливо парируйте співрозмовнику. Після цього людина часто втрачає впевненість у собі, відмовляється від захисту своєї позиції та швидше сприймає вашу точку зору.

Спокій, тільки спокій

Ця крилата фраза допоможе вам зберегти самовладання у скрутну хвилину. Дуже важливо, щоб ваші постава та хода демонстрували впевненість у собі. Від цього залежить перемога у вербальній битві. Той, хто горбиться чи сутулиться, мимоволі сприймаються оточуючими, як людина, невпевнена у собі. Тому розправте плечі та крила, вище ніс та голову, бачимо мету і віримо у себе!

Давньогрецький філософ Гaлен одного разу помітив, що голос, а не очі – дзеркало душі. Якщо голос звучить привабливо, весь світ відкритий перед вами. Ваш голос – найпотужніша зброя у конфлікті. Спокійним нейтральним тоном запитайте, чому людина думає саме так, якими є її аргументи. Намагайтеся ставити певні питання, на які ви точно отримаєте ствердну відповідь. Задавайте цілий ланцюжок питань, які змусять вашого опонента подивитися на проблему з іншого кута або змінити свою точку зору.

Тримайте дистанцію

Намагайтеся стояти чи сидіти не надто близько до людини, інакше вона може відчути себе незатишно та некомфортно. Можливо, вона сприймає вас як людину нахабну і зухвалу, тому що ви, скорочуючи дистанцію, претендуєте на її особистий простір. Якщо ж співрозмовник наближається, це може бути демонстрацією його сили. Отже, він намагається домінувати над вами. Підійти надто близько і вторгнутися в особистий простір людини – улюблений залякувальний прийом, яким користуються багато бізнесменів для того, щоб набути психологічної переваги.

Якщо ж ви відчуваєте, що співрозмовник ось-ось готовий змінити гнів на милість, не бійтеся обережно наблизитися і тихенько торкнутися його рукою. Торкання – дуже довірчий і позитивний жест, який краще за будь-які слова демонструє співрозмовнику, що у вас взаєморозуміння. Однак, надто часті дотики можуть бути розцінені так само, як і повна їхня відсутність. Слідкуйте за обличчям вашого візаві, щоб зрозуміти, наскільки для нього це прийнятно.

Говоріть простою і зрозумілою мовою жестів

На обличчі все написано... Нерідко вираз вашого обличчя свідчить про справжні почуття краще ніж слова. І хоча основні шість емоцій – радість, сум, злість, огида, здивування та страх – відбиваються на обличчі, іноді ми робимо непотрібні жести, які збивають з пантелику співрозмовника. Якщо ви не вмієте правильно говорити та жестикулювати, то ваша карта бита. Контролюйте свої жести, використовуйте свідомо, щоб підкреслити основні ідеї. Важливо робити точні та цілеспрямовані, а не хаотичні рухи. Коли ви кажете, тримайте свої руки на колінах або розслабленими, розслабте пальці. І тоді ви можете розслабити все тіло. Звичайно, це не означає, що треба обходитися без рухів. Але вони мають бути невимушені. Коли ваші руки постійно змінюють своє становище, а жести стають більш відкритими, люди бачать у вас співрозмовника, до якого легко знайти підхід.

Stop конфлікт: як перемогти у вербальній битві - фото 4

Неписані правила

Якою б конфліктною не була людина, за бажання до неї завжди можна підібрати ключик. Особливо якщо підготуватися до такої розмови і знати, чим захоплюється ваш опонент, що йому цікаво, що для нього значуще і яка у нього система цінностей.

Ваш співрозмовник говорить без зупинки та обурено жестикулює? Він не дає вам вставити слово, і ви вже не пам'ятаєте, з чого почалася розмова? Не поспішайте переривати такого "конфліктомана", виявіть максимум терпіння і дайте можливість висловитися до кінця.

Так, іноді висловлювання та поведінка такої особистості дуже неприємні. Але все ж таки є сенс проявити толерантність і терпіння. Не ображайтеся на тих, хто починає конфлікт. Можливо, у людини зараз є проблеми в особистому житті, на роботі або зі здоров'ям. Тому не виключено, що це ситуативна конфліктність, яка демонструє, що людина морально виснажена. Зігрійте її своїм душевним теплом, підбадьоріть і це повернеться до вас сторицею!



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Новини