Вчені пояснили, чому варто робити перерви в навчанні

Мозкові хвилі показали кілька по-справжньому цікаве

Фахівці провели дослідження і з'ясували, що мозок краще засвоює нові навички не в процесі навчання, а в коротких перервах цього процесу. Це явище вже давно назвали "ефектом інтервалу".

Досі більшість вчених була впевнена, що засвоєння досвіду відбувається в процесі тривалих періодів відпочинку, на зразок нічного сну. Але, спостерігаючи в реальному часі мозковою активністю здорових добровольців, дослідники почали сумніватися в цій ідеї, пише cell.

У дослідженні взяли участь здорові добровольці. Для вимірювання їх мозкової активності був використаний високочутливий метод. В ході експерименту праворукі випробовувані могли з максимальною швидкістю друкувати задані числа лівою рукою. Набір треба було проводити протягом 10 секунд, потім 10 секунд відпочивати. Цикл повторювався 35 разів.

Як і очікувалося, швидкість друку швидко росла спочатку, потім вирівнялася приблизно на одинадцятому циклі. А ось мозкові хвилі показали кілька по-справжньому цікаве. Мозкові хвилі випробовуваних під час періодів відпочинку змінювалися набагато сильніше, ніж безпосередньо під час сеансів друку. Це змусило вчених уважніше поглянути на те, як і коли відбувається процес навчання, і яка роль відпочинку в ньому.

Нагадаємо, міністерство охорони здоров'я продовжує випускати рекомендації щодо роботи шкіл в умовах карантину. У "червоній" зоні установи освіти працювати не будуть, в "помаранчевій" вчителям рекомендують використовувати захисний щиток (нібито він дає можливість передавати емоції і не порушувати освітній процес). Заходити в школу можна буде тільки в масці. Наскільки продуктивною буде навчання в таких умовах, які не підірве це авторитет вчителя, а також чи є більш ефективні способи викладання в нинішніх умовах - на ці та багато інших питань "Коментарям" відповіли експерти.