Рубрики
МЕНЮ
Клименко Елена
Можливе зняття американських санкцій із білоруської авіакомпанії "Белавіа" може відкрити доступ до західних авіакомплектуючих не лише для Білорусі, а й опосередковано для Росії. Таку думку висловив військовий експерт і виробник засобів радіоелектронної боротьби Анатолій Храпчинський в ефірі "Українського радіо".
Фото: з відкритих джерел
Хоча офіційної інформації про скасування обмежень поки що немає, експерт зазначає, що на сайті Мінфіну США дані про припинення санкцій проти "Белавіа" (введених ще у 2021 році) відсутні. Водночас якщо обмеження все ж будуть зняті, це може мати серйозні наслідки.
"У разі повного скасування санкцій Білорусь зможе отримати доступ до деталей для своїх шести літаків Boeing. Водночас існує ризик, що частина цих комплектуючих буде передана російській стороні – для обслуговування їхніх Boeing або Embraer," – попереджає Храпчинський.
За його словами, сьогодні РФ і Білорусь змушені шукати деталі на "сірому ринку", скуповуючи списані літаки по всьому світу, щоб використовувати їх як донорів. У РФ навіть розглядали можливість законодавчо дозволити використання несертифікованих запчастин.
Також експерт звертає увагу на сертифікаційний аспект. Щоб "Белавіа" могла здійснювати повноцінні ремонтні роботи, потрібен відповідний міжнародний сертифікат для Belavia Technics. Без нього навіть після скасування санкцій компанія не отримає легального доступу до ремонтного ринку.
"Питання – які саме обмеження буде знято. Якщо йдеться тільки про доступ до комплектуючих, то це може стати "транзитним каналом" для забезпечення російського авіапарку. Хто і як це контролюватиме – поки незрозуміло," – застерігає експерт.
Як вже писали "Коментарі", Міністр енергетики США Кріс Райт закликав країни Євросоюзу, які досі закуповують російські енергоресурси, повністю припинити таку співпрацю. Замість цього він запропонував збільшити імпорт американського скрапленого природного газу.