Учні розповіли, з яким негативом стикаються у школах: які результати опитування

Учнів сільських шкіл з 22 областей України запитали про умови навчання

В опитуванні взяли участь старшокласники, що навчаються у сільській місцевості. Діти розповіли, яку школу вважають "неідеальною", що їх засмучує у поведінці вчителів і у навчальному процесі. Про це повідомляють на сайті Державної служби якості освіти.

Серед негативних речей, з якими вони стикаються, школярі назвали напружені стосунки між учнями та вчителями, зверхнє ставлення освітян до них, старі методи викладання предметів, що не цікаві дітям, надмірне навантаження, тривалі заняття, булінг серед школярів, стрес і переживання за оцінки. Також негативними явищами діти називають дефіцит підручників, відсутність доступу до інтернету, старе спортивне спорядження, а також відсутність їдалень та ремонту й обладнання для сучасного навчання у школах.

Як показало дослідження, більшість респондентів говорять, що у школах вчителі некоректно висловлюються про здібності учнів. Також діти вказали, що стикаються з такими проблемами, як надмірне навантаження у випускних класах, велика кількість домашніх завдань, велика кількість предметів.

Крім того, у школах немає достатньої кількості практичних занять із природничих предметів, відсутні лабораторії з фізики, хімії, біології. А рівень матеріально-технічного забезпечення шкіл учні назвали незадовільним і таким, що не відповідає сучасним тенденціям.

Опитування учнів сільських шкіл проводили методом кількісного онлайн-опитування та фокус-групових дискусій з учнями 25 сільських шкіл з 22 областей України. Дослідження учнів сільських шкіл провела дослідницька компанія Vox Populi на замовлення Державної служби якості освіти (ДСЯО) України в межах ініціативи "Система забезпечення якості освіти", що впроваджується у межах проєкту "Супровід урядових реформ в Україні" (SURGe).

Як повідомляв портал "Коментарі", в Україні стрімко зростає освітня нерівність. Інна Совсун зазначила, що ситуація з освітою в Україні не надто оптимістична.