Чи може шолом насправді врятувати життя: в яких випадках він марний

У яких ситуаціях шолом може врятувати життя велосипедисту, а в яких аваріях він майже безсилий.

Чеські дослідники проаналізували 119 аварій за участю велосипедистів та виявили, що носіння шолома під час їзди могло врятувати 37% людей від смерті. Проте шолом допомагає у більшості випадків, коли аварія стається без участі іншого транспортного засобу.

У дослідженні "Вбиті велосипедисти. Коли шолом марний, а коли він може врятувати життя" чеські вчені використали результати розтину 119 велосипедистів, які загинули в аваріях. Також вони використали протоколи поліцій з описом обставин ДТП.

Аварії були виділені в кілька груп: 33 випадки смерті велосипедиста стались без участі інших транспортних засобів, 83 стосуються зіткнення велосипедиста з іншим велосипедом, мотоциклом або автомобілем, а ще три - зіткнення велосипедистів з поїздом. З усіх досліджуваних лише п’ятеро були у шоломі та загинули від численних травм.

Аналіз чеських вчених показує, що шолом міг би найбільше допомогти тим, хто загинув в аварії без участі інших транспортних засобів. Йдеться про випадки падіння з велосипеда чи наїзд на перешкоди, або інші випадки, коли основною причиною смерті велосипедиста є внутрішньочерепні пошкодження.

"Ми настійно рекомендуємо носити шолом, оскільки 37% велосипедистів, за нашими даними, могли б вижити, якби були в ньому під час аварії", - пишуть автори дослідження.

Крім того, дослідження чітко показує вплив шоломів на аварії та зіткнення між велосипедистами, а також між велосипедистами з автомобілями. У першому випадку шолом врятував би життя в дев'яти з десяти випадків, а у другому випадку чотири з десяти. Проте, чеські вчені вказують, що у серйозних аваріях за участю автомобіля, шолом не рятує велосипедистів.

У висновку вчені заявили, що велосипедисти повинні носити шоломи, але водночас повинні знати, що це не завжди врятує їх від смерті. Науковці також зазначають, що найефективнішим методом захисту велосипедистів стали б веломаршрути, які відокремлюють велосипедистів від автотранспорту.

Раніше портал "Коментарі" повідомляв про британця, який на велосипеді виїхав з Лондона до Львова та подолав понад 2 тис. км. Таким чином він хотів підтримати Україну.

Також "Коментарі" писали, що у Фінляндії виставили на аукціон велосипеди мігрантів з Росії.