Як захистити свої права в Україні – що потрібно знати виробникам та споживачам
У виробників є свої штучно створені державним регулюванням складності, а споживачі в Україні захищають свої права своїм же гаманцем
Сьогодні, 15 березня, відзначається Всесвітній день захисту прав споживачів. Видання "Коментарі" продовжує обговорювати з експертами різні сфери цього захисту в Україні, яка другий рік живе в ситуації відбиття російської широкомасштабної агресії.
Кожен виробник і продавець зацікавлений в якості товару, що випускається або продається, послуги, що надається
На думку економіста, співзасновника "Студії здорового глузду" та "Рух Україна 30" Андрія Гарната, Всесвітній день захисту прав споживачів нагадує про те, що в усьому варто керуватися насамперед здоровим глуздом.
А от, коли держава надмірно заходить регуляторною функцією у приватний комерційний сектор, відбуваються перегини, що шкодять розвитку ринку, упевнений Андрій Гарнат.
Андрій Гарнат наголошує, що у виробників є свої штучно створені державним регулюванням складності – це жорсткий регламент облаштування виробничих приміщень, обладнання, режиму праці.
Споживач в Україні взагалі не захищений
Голова Спілки споживачів комунальних послуг, голова комітету ЖКГ, благоустрою, екології та охорони довкілля Громадської Ради при КМДА Олег Попенко розмірковує так:
За словами експерта, якщо взяти Національну комісію, яка здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКУ), то вона реагує лише на рідкісні заяви споживачів про порушення їхніх прав. Але це, наголошує Олег Попенко, стосується лише ліцензіатів НКРЕКУ. По суті, поскаржитися (і треба знати – як, куди) можна на обленерго та облгази, але й ті мало реагують на ці скарги.
Читайте також на порталі "Коментарі" - в Інституті вивчення війни (ISW) розповіли, перед яким вибором незабаром опиниться Кремль.