Вартість автомобільного газу у закордонних закупах зростає

Через впровадження постанови КМУ №1147 Литва та Польща зменшили обсяги постачань скрапленого газу в Україну

В постанові йдеться про те, що тепер польські компанії зможуть постачати лише газ 51%+ неросійського продукту. Водночас, ціна ресурсу зростає. Про це повідомляє портал "Коментарі" з посиланням на "24 канал".

Так, у порівнянні з кінцем минулого місяця, угоди з придбання газу з терміналів Польщі зросли, і тепер коштують на $39-42/т дорожче. Сама ж вартість продукту складає $662-705/т. Водночас, через проблеми з отриманням сертифікатів, один із масштабних постачальників автомобільного газу, компанія Bialchem Group припинила його продажі в Україну.

Окрім того, за інформацією українських імпортерів, компанія Barter уже тиждень не укладає нових угод через брак вільних обсягів газу.

"У Польщі зараз не так багато продукту. Російська компанія "сібур" повідомила, що не відвантажуватиме газ у першій половині червня. Щодо другої половини місяця ще невідомо, але, ймовірно, постачання теж будуть невеликі", — каже один із польських трейдерів.

Разом з тим, автопартії скрапленого газу, відвантажені з литовських терміналів, цього тижня здорожчали на $15-30/т, до $690-745/т. Там підкреслюють, що пропозицій продажу продукту у Литві обмаль.

"Після 22 травня багато компаній звернулося до Orlen Lietuva й трейдерів-посередників, які продають орленівський ресурс. Але зараз більшу частину обсягів уже вигребли", — стверджує представник української компанії.

У Румунії та Болгарії ціни на газ, поки що залишаються сталими. Проте, активність покупців до цього продукту зростає, кажуть трейдери.

"У Румунії й Болгарії попит на скраплений газ збільшився, хоча не так сильно, як нам хотілося", — зазначає болгарський трейдер.

"Станом на 9 червня виробництво на OMV Petrom не відновилося. Крім того, припинення постачань з тамані може спричинити зменшення обсягів пропозиції газу у болгарського "Лукойлу", — каже представник компанії Bulmarket.

Читайте також на порталі "Коментарі", - Як інвестор з ЄС Александрос Александру захищає права власності на АЗК GLUSCO.