Стало відомо, яким джерелам інформації довіряють українці

Дослідження проводилося компанією «Active Group» 29-30 травня 2021 методом CATI

Джерелами інформації, яким найбільше довіряють громадяни України, є соціальні мережі і телебачення. Водночас в незалежність ЗМІ не вірить кожен другий українець. Такі результати соціологічного дослідження "Всеукраїнський омнібус", проведеного дослідницькою компанією "Active Group" в травні 2021 року.



Відповідаючи на питання: "Яким джерелам інформації ви довіряєте?", 36,8% українців сказали, що довіряють соціальним мережам, 33% - національному телебаченню, а 32,3% - місцевому телебаченню. Тематичним телеграм-каналам і вайбер-чатам довіряють 20,9%, національним друкованим ЗМІ - 16,7%, національним сайтам - 15,2%. Довіра до місцевих друкованих ЗМІ мають 14,3% опитаних, до друзів і знайомих - 13,2%, місцевих сайтів - 11,7%. Нікому не довіряють 16,1% українців.



Також соціологи запитали українців, чи вважають вони, що журналісти в Україні захищеними. Більша частина (59,6%) громадян відповіли, що, на їхню думку, журналісти не захищені: 23,2% вважають, що журналісти точно не захищені, і 36,4% - що скоріше не захищені. Про те, що журналісти в Україні захищені, сказали 29,4% громадян 7,2% дотримуються думки, що журналісти точно захищені, а 22,2% - що скоріше захищені. 11% не змогли відповісти на поставлене запитання.



Ступінь незалежності українських ЗМІ респонденти оцінили наступним чином. У те, що всі ЗМІ країни є незалежними, вірять 2,5% громадян, в тому, що незалежних ЗМІ більше - 15,8%, варіант "приблизно половина" вибрали 21,6%. Незалежних ЗМІ трохи менше половини, на думку 15,2%, про те, що в Україні майже немає незалежних ЗМІ, сказали 25,4%, а про те, що зовсім немає - 11,5%. Не визначилися з відповіддю 8% респондентів.



Надавати фінансову підтримку незалежним ЗМІ кожен другий українець (53,9%) не готовий. Нерегулярно готові давати гроші на роботу незалежних ЗМІ 24,6% респондентів. Давати гроші щомісяця готові в таких обсягах: до 10 грн - 3,8%, 10-50 грн - 2,6%, 50-100 грн - 5,2%, 100-200 грн - 1%, 200-500 грн - 1,5%, понад 500 грн - 1,3%. Не визначились зі своїми бажаннями з підтримки незалежних ЗМІ 6,2% опитаних.

Дослідження проводилося компанією "Active Group" 29-30 травня 2021 методом CATI (телефонні інтерв'ю з чітко структурованою анкетою за допомогою інтелектуальних систем). Географія: вся територія України, за винятком окупованих регіонів. Всього опитано 1200 респондентів. Вибірка репрезентативна за віком, статтю, регіоном України і типу населеного пункту (місто/село). Похибка при довірчій ймовірності 0,95 не перевищує 2,9%.

Нагадаємо, вітчизняні засоби масової інформації все частіше піддаються критиці з боку українців. Іноді це виправдано, іноді - ні. "Коментарі" звернулися до експертів, які назвали найголовніші ознаки, що допоможуть визначити дійсно авторитетне ЗМІ, гідне довіри.