Рубрики
МЕНЮ
Таисия Ерохина
Більше 70% українців ніколи не виїжджали за межі своєї області, українці не вміють відпочивати, подорожувати і отримувати враження, заявила глава Держагентства розвитку туризму України Мар'яна Олеськів. Про це вона розповіла в інтерв'ю "Коментарям".
За словами Олеськів, туристичний ТОП України для внутрішнього туриста – це Львів, Одеса, а також традиційно популярні Чорноморський і Азовський регіони, Карпати і Закарпаття. Проте потенціал є і в східних областей – там можна розвивати індустріальний туризм.
"Зараз дуже важливо спонукати мешканців обласних центрів відкривати свої та сусідні області, тому що в кожному регіоні є озера, річки, комплекси відпочинку, історичні пам'ятки. Часто наші люди традиційно їдуть на море або в гори, зовсім не подорожуючи своїю малою батьківщиною, де, безсумнівно, є чим пишатися", — розповіла голова Держагентства розвитку туризму України.
Тому однією зі своїх задач Олеськів називає "сформувати культуру подорожей в Україні".
"Це частина нашого культурного розвитку. Коли ми сидимо вдома, дивимося телевізор або проводимо час в торгових центрах, ми не розширюємо наш світогляд. Більш 70% українців ніколи не виїжджали за межі своєї області, — каже голова Держагентства розвитку туризму України. — На жаль, ми не вміємо відпочивати, подорожувати і отримувати враження. Ми не знаємо свою країну, а країна не готова видати туристичний продукт високої якості, до якого звикли ті, хто активно подорожує".
Олеськів вважає, що нам просто необхідно виховувати культуру подорожей, і це гра в довгу, нелегкий процес, який не можна зробити в один клік.
"Ми повинні ввести довгострокову інформаційну кампанію, працювати з кожною окремою аудиторією, залучати лідерів думок, щоб це стало трендом. До старшого покоління намагатися достукатися через телебачення, до молоді – через YouTube і соцмережі. Треба працювати з цими аудиторіями і розуміти, що результат не може бути швидким", — говорить вона.
Для початку мета, позначила Олеськів, щоб люди, які є прихильниками пасивного відпочинку, все-таки хоча б раз в рік хоч на вихідні виїжджали з туристичною метою в сусідню область. При цьому зазначила, що з молоддю, зі школярами легше працювати. Оскільки хто подорожує з дитинства, той сприймає це як необхідність і в подальшому житті.
Додамо, що, враховуючи проблеми туристичної галузі, деякі країни дають знижки, знижують ціни, йдуть на компенсацію частини вартості перельоту для туристів.
"Наприклад, Італія хоче компенсувати частину подорожі для сімей з низьким доходом. Механізм – частково за рахунок зменшення податків, частково – шляхом компенсації готелям за розміщення. В Україні це важко здійснити з багатьох причин, зокрема тому, що люди не показують свої реальні доходи. Органи соціального захисту могли б робити перерозподіл, але наскільки це все буде зроблено справедливо, важко гарантувати. Такий механізм у нас не спрацює", — вважає Олеськів.
Однак, за її словами, багато представників українського туристичного бізнесу теж надають певні акційні пропозиції. У той же час морські регіони не поступаються, і часто підвищують ціну.
"Але, крім моря, в Україні є інші гарні місця. Я б радила звернути увагу на них також ще й тому, що там менша щільність відпочиваючих. Це актуально зараз", — додала глава Держагентства розвитку туризму України.
Резюмуючи, Олеськів розповіла про задум, над яким зараз агентство активно працює з міністерством і профільним парламентським підкомітетом. Мова йде про виділення коштів зі стабілізаційного фонду на гранти для підприємств туристичної галузі заради створення нових туристичних продуктів.
"Це буде стимулювати їх робити щось цікаве, а вартість цих продуктів буде нижчої для громадян, тому що держава частково компенсує витрати. Це підтримає бізнес", — впевнена Олеськів.
А про те, як вирішити старі та нові проблеми українського туризму і зробити нашу країну привабливою для відпочинку і подорожей – читайте в ексклюзивному інтерв'ю голови Державного агентства розвитку туризму України Мар'яни Олеськів.
Новини