Європейська система підготовки водіїв - як отримати права по-новому

В Україні готуються запровадити європейські практики навчання автомобілістів

Богдан Драп'ятий, заступник міністра внутрішніх справ, анонсував нову систему підготовки водіїв, яка незабаром запрацює в Україні. Про це інформує прес-служба відомства.

6 жовтня 2021 р. Кабінет Міністрів прийняв постанову "Про внесення змін до Типової навчальної програми підготовки та перепідготовки водіїв транспортних засобів". Нововведення, згадані у постанові, почнуть діяти через пів року. Заступник очільника МВС пояснив, що зміни вводяться з метою гармонізації законодавства України з вимогами ЄС. У Європі єдина стандарти панують і в підготовці водіїв.

Зміни стосуватимуться наступних питань:

- буде визначена мінімальна кількість годин для підготовки, хоча у навчальних закладів залишиться право доповнювати програму додатковими годинами;

- зміниться час підготовки для водіїв усіх категорій. Для підготовки водіїв категорії "В" тривалість теоретичних занять зменшиться і стане 63 години (раніше - 100), час практичних занять – 40 год. (без змін);

- змінять деякі теоретичні та практичні теми:

- буде доданий новий розділ про медичну допомогу при дорожньо-транспортних пригодах,

- осучаснено деякі теми,

- з'являться нові теми, які стосуються експлуатації електроавтомобілів,

- зміниться порядок підготовки: спочатку будуть теоретичні заняття, потім – іспит, і лише тоді – практика водіння.

У країнах Європи правила дорожнього руху уніфіковані внаслідок прийняття Віденської конвенції про дорожній рух та конвенцію про дорожні знаки у 1968 р. Вони мають дуже багато спільного з українськими: однакові вимоги щодо паска безпеки, переведення телефону режим "хенд-фрі", наявність світлорефлекційного жилету при виході на трасу тощо. Відмінність, на яку варто звернути увагу вітчизняним водіям: сигналити у межах міста можна виключно для запобігання аварії, гальмувати перед "зеброю" і пропускати пішохода потрібно тоді, коли людина ще навіть не ступила на неї, а лише наблизилась.

Видання "Коментарі" розповідало своїм читачам про камери фотофіксації порушень на дорогах, розміщені у кількох областях України.