Рубрики
МЕНЮ
Комментарии
Щоб викорінити корупцію на залізниці в Україні, потрібно реформувати "Укрзалізницю". Про це розповів в інтерв'ю сайту "Мінтранс" директор з інфраструктури Роман Веприцький.
Залізнична галузь в Україні завжди страждала від високого рівня корупції, вважає Веприцький. Доходило до того, що хабарі, які вимагали у великих перевізників, буквально закладали в бюджет.
"Коли я прийшов на цю посаду (в. о. директора Південно-Західної залізниці — ред.), до мене почали заходити великі перевізники і намагалися домовитися, щоб вони їхали швидше, їм швидше подавалися вагони. Тут так було завжди. Я відмовився і пояснив, що так працювати підприємство більше не буде. А вони у відповідь, мовляв, у них ці хабарі вже закладені в бюджеті компанії, і це стандартна ситуація. Раз я не беру, так щоб назвав їм в УЗ іншу контактну особу. Уявляєте?", — обурюється Веприцький.
Щоб уникнути подібних ситуацій в подальшому, "Укрзалізниця" відкрила гарячу лінію і зібрала круглий стіл у Південно-Західній залізниці. Сам Веприцький роздав усім вантажоперевізникам свій особистий номер мобільного телефону, попросивши дзвонити йому кожен раз, коли хтось вимагає гроші за "прискорення" вагона.
Боротьба з хабарництвом у компанії сподобалася не всім. Чиновник стверджує, що коли зламав "схеми", це розлютило високопоставлені чини. Проти нього почалися інформаційні атаки в ЗМІ та перевірки НАБУ.
Веприцький каже, що для нього залізнична галузь — це насамперед інструмент економічного оздоровлення країни.
"Чим ефективніше я зможу працювати в галузі, тим швидше почнуться інші позитивні процеси в економіці", — зізнається він.
Серед головних завдань на найближчий час, окрім боротьби з корупцією, Веприцький бачить для себе збільшення оборотів вагонів, рішення проблеми профіциту вагонів, і недопущення економічного впливу на вантажоперевізників.
На думку чиновника, сприяють корупції на залізниці також нормативно-правові документи, які були прийняті за десятиліття певними групами впливу для того, щоб системно "вимивати" гроші.
"Реформи для мене – це інструмент для перемоги над корупцією в УЗ. Для цього необхідно вибудувати вертикаль управління галуззю таким чином, щоб прибрати дублювання функцій і в цілому переформатувати систему управління", — зазначає він.
Раніше "Коментарі" розповідали про те, що "Укрзалізниця" запустила потяги після карантину.
Новини