Сфера обслуговування сьогодні перейшла на українську мову: що важливо знати

Закон передбачає, що всі постачальники послуг, незалежно від форми власності, зобов'язані обслуговувати споживачів українською мовою

Сьогодні, 16 січня, вступила в силу 30 стаття мовного закону, яка зобов'язує всіх постачальників послуг в Україні комунікувати з клієнтами виключно державною мовою, якщо не надійшла окреме прохання споживача про інше.

Про це повідомляє Закон України "Про забезпечення функціонування української мови як державної".

З 16 січня обслуговування українською мовою стає обов'язковим для всіх закладів сфери послуг. Спілкування персоналу з відвідувачами повинно відбуватися державною мовою, винятком є лише особисте прохання клієнта.

Виробників і продавців в Україні зобов'язують надавати споживачам інформацію про товари, роботи чи послуги державною мовою. Але така інформація може дублюватися на будь-якому іншому мовою.

Мовний омбудсмен Тарас Кремінь опублікував алгоритм дій у разі відмови в обслуговуванні українською мовою.

- Спробувати вирішити ситуацію на місці і попросити працівника обслуговувати вас державною мовою;

- У разі відмови працівника, звернутися до керівництва установи або на "гарячу лінію" установи: торговельної мережі АЗС, аптеки тощо;

- У разі відмови або незабезпечення надання інформації (послуг) на державну мову необхідно зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо-, відео-, письмового підтвердження очевидців і т.д.) і дані підприємства (назва, місцезнаходження, контакти суб'єкта);

- Поскаржитись уповноваженому на поштову адресу 01001, м .. Київ, провулок Музейний, 12, електронна адреса skarha@mova-ombudsman.gov.ua або заповнити форму на сайті Уповноваженого www.mova-ombudsman.gov.ua.



Нагадаємо, уповноважений щодо захисту державної мови Тарас Кремінь заявив, що в найближчому майбутньому має намір реалізувати проект по фінансуванню курсів державної мови для всіх бажаючих за рахунок державного і місцевих бюджетів