Ефект Вертіго: розкрито секрет, як глядачам фільмів додають відчуття страху чи розпачу

Глядачі можуть спостерігати, як простір нібито провалюється униз

Світові кінорежисери і продюсери окрім ідеальної акторської майстерності для підсилення емоцій часто використовують додаткові прийоми, про які глядачі навіть можуть не здогадуватись. Коли герої фільму раптово відчувають страх чи розпач, у нагоді може стати не лише акторська гра, але й камера. Зокрема, прийом Dolly Zoom. Про це йдеться у telegram-каналі "Дублер режисера".

Dolly Zoom - ефект, коли камера наближується чи віддаляється від об'єкта одночасно зі зміною фокусної відстані у зворотному напрямку. Простіше кажучи, камера наїжджає на об'єкт саме тоді, коли зум віддаляється, або навпаки.

Вперше Dolly Zoom застосував режисер Альфред Гічкок у своїй стрічці "Запамороченння" (англ. Vertigo), герой якої боявся висоти. Щоб продемонструвати це наочно, Гічкок зняв, як простір нібито провалюється униз. Звідси пішла ще одна назва прийому - ефект Вертіго.

Згодом Dolly Zoom ще не раз з'являвся у інших фільмах. Наприклад, у "Щелепах" Стівена Спілберга, коли головний герой вперше стикається з акулою на пляжі, чи у "Володарі перснів: Братерстві персня" Пітера Джексона, коли назґули переслідують Фродо.

Раніше портал "Коментарі" інформував, що в Україні заблокували незаконний онлайн-кінотеатр із багатомільйонною аудиторією. Основою заробітку була реклама, розміщена на сервісі, а також плата за преміум-акаунт. За попередніми даними, прибуток фігуранта становив понад 15 мільйонів гривень. Зараз роботу піратського онлайн-кінотеатру заблокували. Аудиторія преміум-користувачів додатка становила понад мільйон осіб. Підписка на преміум-акаунт становила 80 гривень. Також чоловік щомісяця отримував близько 100 тисяч гривень від реклами, яка розміщувалася на його онлайн-ресурсі.