Головна Статті Суспільство робота і кар'єра Пропонують роботу в інтернеті і частку в бізнесі: як змінилися підходи мережевих аферистів
commentss Cтатті Всі новини

Пропонують роботу в інтернеті і частку в бізнесі: як змінилися підходи мережевих аферистів

Горезвісний мережевий маркетинг в умовах карантину мутував і тепер замість непотрібних товарів і послуг людям намагаються продати непотрібні тренінги, частки в неіснуючому бізнесі і роботу без зарплат

31 травня 2020, 00:15 comments3668
Поділіться публікацією:

Карантинний режим і тотальне безробіття – ідеальні умови для роботи інтернет-шахраїв. Поки велика частина населення перебуває вдома і коротає час в соцмережах, аферисти користуються ситуацією, винаходячи все нові способи майже законного відбирання грошей у людей. Багато хто вже давно знайомі з представниками так званого мережевого маркетингу, які під пристойними приводами продають людям товари або послуги, які їм навряд чи потрібні. В умовах кризи і карантину вони трохи перебудувалися і тепер пропонують ще більш спокусливі речі – частку в бізнесі, ідеї для стартапів, легкий заробіток в інтернеті та багато іншого. "Коментарі" вирішили з'ясувати, як аферисти адаптувалися до сьогоднішніх реалій і яким чином можна вберегти себе від неприємних фінансових втрат.

Пропонують роботу в інтернеті і частку в бізнесі: як змінилися підходи мережевих аферистів

Шахраї в інтернеті: звідки ростуть ноги

Трохи історії. Multi Level Marketing (MLM, багаторівневий маркетинг) народився в США. В 1934 році Карл Ренборг заснував компанію Сalifornia Vitamins і став поширювати свою харчову добавку, пропонуючи відсоток вартості тим, хто перепродував його продукт. Двоє працівників його компанії згодом зробили логічний висновок, що не можна обмежуватися продажем одного товару. І тоді Річ Де Воса і Джей Ван Ендела в 1959 заснували свою власну фірму Амегісаn Way Соrрогаtion, знайому багатьом як Амwаy. З тих пір багаторівневий маркетинг почав свою ходу планетою.

Суть його, ймовірно, знають усі: подібні фірми не працюють з торговельними мережами, а продають свою продукцію виключно через своїх представників. Так, вони не є штатними співробітниками, за винятком верхівки піраміди і нечисленного персоналу складів і водіїв. Представники фірми є агентами і отримують винагороду, яка складається з власних продажів і реалізації товарів залученими ними іншими агентами. Таким чином, чим вище в пірамідальній ієрархії знаходиться агент, тим більше він може отримувати процентних відрахувань.

Згадує економіст Андрій Мартинюк: "Вперше з MLM я зіткнувся десь в 1995-му. Друг умовив піти з ним на презентацію фірми, що пропонує кухонне начиння. Вже хвилин через 5 мені стало дико смішно від тієї нісенітниці, яку лектор утовкмачував слухачам. Наприклад, він довго розповідав про якусь суперкастрюлю за 3000 доларів, в якій можна готувати без масла – нібито це смачно і економічно. Можливо, їжа справді смачна – не куштував, але зате я в умі швидко прикинув, що ця каструля окупиться в кращому разі років через 70. Я і запитав лектора: так в чому економія? Викладач нічого зрозумілого відповісти не зміг, але дуже недобре на мене подивився. А після того, як я відверто розреготався з приводу того, що покупцю такої "чудо-каструлі надається набір з 6 бокалів вартістю 200 доларів (можете собі уявити чарочку за 33 долари?), лектор розлютився, і настійно попросив нас піти. Тож якщо ви хочете щось придбати у MLM, то обов'язково уважно все читайте і вважайте", – рекомендує Мартинюк.

Шахраї в інтернеті: навіщо потрібна піраміда

Чому деякі компанії воліють такий вид продажу – тема окремої економічної аналітики, ми ж сьогодні хочемо розповісти про те, як працюють агенти. Перед ними ставиться подвійне завдання: реалізація товарів (послуг) і залучення нових продавців. Мабуть, найбільш часто задається агентам питання таке: чому цих товарів немає в магазинах? Зазвичай на це відповідають, що товари унікальні і мають суперякість. Це перша брехня: не завжди мережеві товари відрізняються справді високим рівнем, та й аналоги у них бувають такі, що продаються звичайним способом.

Другий момент: ці товари дешевші, так як у них немає двох складових звичайних товарів – торговельної націнки магазину і витрат на рекламу. І це неправда: магазинні відсотки з лишком замінюються відсотками всіх учасників мережевої піраміди, а рекламні витрати все одно є. Зустрічається і телереклама фірм MLM (наприклад, у Avon і Mary Kay), випускається багато сувенірів з символікою, буклетів і плакатів, створюються відеокліпи, тощо. І ще: чималі коштів витрачається на проведення регулярних конференцій та щорічних заохочувальних круїзів для агентів, які відзначилися, виїздів на популярні курорти та багато іншого. Ці всі витрати, зрозуміло, також включені в ціни товарів.

Те, що покупець не завжди може помацати і розглянути товар, в MLM компенсується розповідями і переконаннями агентів – це їх головний обов'язок. І вам, напевно, зустрічалися окремі настирливі продавці, відв'язатися від яких не так просто – вони будуть намагатися продати товар (послугу), поки будуть відчувати хоч найменшу можливість зробити це. Мистецтву продавати їх регулярно навчають на тренінгах – вони знають, як переконати потенційного покупця у тому, що він просто не може обійтися без пропонованого товару і, врешті-решт, втюхати його йому. Тому, якщо на вас напав такий активний агент, якомога швидше і рішучіше відмовтеся, інакше вас будуть довго вмовляти.

Є два варіанти дій агентів. У першому випадку вони в соцмережах або в реальності з вами заводять дружбу, цікавляться вашими справами, інтересами, загалом, втираються в довіру. І вже потім ненав'язливо пропонують свою продукцію. Розрахунок на те, що вам буде незручно відмовити такій чудовій людині. Є другий метод, що нагадує тактику канадських хокеїстів, що вкидають шайбу в зоні супротивника, і вже там починають атаку. Згідно з цим методом, активні агенти відразу "беруть бика за роги" і незабаром після знайомства починають наполегливо рекламувати свій товар або послугу. Від таких, звичайно, легше позбутися, якщо вас не цікавить пропоноване.

Шахраї в інтернеті: афери в нових умовах

Але поки що мова йшла про відомі фірми, які на ринку давно і, в принципі, їх продукції можна довіряти. Але останнім часом, у зв'язку з коронавірусом, активізувалися й інші прихильники мережевого маркетингу. Більшість представників цих пірамід заперечують, що є агентами подібного роду фірм. Ці люди або пропонують "новий унікальний вид бізнесу з "рекордною прибутковістю", або участь у так званих "партнерських програмах". Назви різні, але суть найчастіше одна: як тільки ви опинилися серед віртуальних друзів, вам одразу ж надходить пропозиція заробити за місяць (тиждень, день) великі суми! Суть "бізнесу" при цьому якщо і зазначається, то дуже розмито: участь в партнерській програмі, просування в інтернеті або щось інше в такому дусі. Як правило, агенти надсилають посилання на сайт або якесь відео, де ви нібито можете знайти відповіді на питання і почати заробляти.

Про подібні способи розлучення на гроші вже написано багато статей, але, тим не менш, вони продовжують жити і розмножуватися, а доведені безробіттям до відчаю люди готові братися за будь-яку пропозицію. Перевірити на "вошивість" такі пропозиції досить просто: попросіть хоча б в кількох фразах пояснити суть "бізнесу" і звідки береться прибуток. Якщо з вами відразу попрощалися (зрозумівши, що вас не розвести), то, напевно, з вами намагалися працювати шахраї. У разі, коли продовжують наполягати, щоб ви все-таки подивилися відео або прочитали статтю (мовляв, важко коротко пояснити), можете, звичайно, погодитися на це. Але при переході по посиланню, агенти зажадають ваш e-mail і номер телефону, щоб вони радували вас їх новинами. Тобто, ви ще поняття не маєте, про що мова, але вас вже хочуть закидати своїм спамом. Найнебезпечніший варіант, якщо з вас вимагають гроші за що-небудь – на це ні в якому разі не можна погоджуватися. Що ви отримаєте за це – велике питання. Журналісти "Коментарів" вмовили одну учасницю цієї платформи розповісти про її суті. Ось її повідомлення (в дужках наші коментарі).

"Можу розповісти про принципи практично всіх тутешніх проектів. Є воронка продажів. У когось вона починається з рекламного тексту, у когось з відеозвернення. А далі вже у всіх, хто як придумає. Людина просто розповідає, як ви заробите, і призводить математичні розрахунки, а вам вже вирішувати: чи треба це чи не треба, вірити чи ні. Від неї завжди можна відмовитися (не вірте цьому, – ред.), і вам більше ніякий спам надсилати не будуть (якщо ваші координати потрапили до них, то позбутися їх буде неймовірно складно, – ред.), так як всі дорожать репутацією (і до цієї фрази ми закликаємо поставитися критично, – ред.). Я пропоную взяти участь в партнерському бізнесі на основі освітньої платформи. У ній є курси вартістю 1000 доларів. Курси/тренінги абсолютно різні, стосуються всіх сфер: і саморозвиток, і всілякі навчання інтернет-професіям, навчання інвестуванню (ось тут настав час задуматися: якщо у вас є що інвестувати, то ви вже вмієте заробляти, – ред.). Заходите на цю платформу і починаєте її рекомендувати іншим (іншими словами – банальний мережевий маркетинг, – ред.). Ті, хто зацікавляться, прийдуть і своїм приходом забезпечать вам виплати. Курси можете самі вивчати, можете рекомендувати. Ціна входу завжди варіюється. Я заходила за 70 доларів, хтось після мене заходив за 100 і 150 доларів", – розповіла учасниця платформи.

Ось ще одне одкровення від представника однієї з мережевих інтернет-пірамід.

"Нелегко шукати кандидатів в наші проекти. Спілкування займає дуже багато часу, і буває, що з 100 чоловік знаходиш тільки 1-2 кандидатів. Є ті, хто заробляє 300 доларів в місяць, а комусь вдається "піднімати" за 10 000 доларів. Деякі тут пропонують навчатися на своїх курсах, отримати спеціальність, за допомогою якої можна потім успішно заробляти, розмістивши свої послуги на біржах фрілансера. Я купив один з курсів, з допомогою якого навчився озвучувати тексти і розмістив пропозицію на біржі фрілансу. А ще я проводжу платні курси для тих, хто хоче заощаджувати та накопичувати свої гроші", – поділився агент платформи.

Як бачимо, суть подібного "бізнесу": заманювати, зомбувати, витягати гроші за "навчання", яке полягає в тому, як розводити інших людей. На кримінальну статтю про шахрайство подібний "бізнес", напевно, не тягне, адже по суті вас "навчають", та й гроші ви віддаєте добровільно. Тому всі ці "бізнесмени" і ховаються в інтернеті. Щоб визначити справжні цілі "благодійника", задайте йому просте питання: чому він зацікавлений в тому, щоб ви робили якісь дії (нібито навчилися чогось) і заробили багато грошей, якщо він/вона (вже володіє цими знаннями та вміннями) може сам/а все заробити; у чому його/її інтерес? Напевно вам на це нічого не зможуть відповісти, і ви зможете зробити правильний висновок.

Раніше "Коментарі" розбиралися в нюансах посткарантинного синдрому українців.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: https://comments.ua/

Новини