Українські глядачі дали заробити 2,4 млн доларів російському мультфільму

На першому місці серед дитячих ютуб-каналів— «Маша та ведмідь» компанії з Росії

У рейтингу дитячих YouTube-каналів в Україні перше місце посідає російський канал "Маша та Ведмідь", який перекладений та адаптований під українську аудиторію. Усі серії озвучені українською, також до них містяться відповідні дописи з коротким змістом. Про це повідомляє "Детектор медіа".

Загалом у двадцятці найпопулярніших дитячих каналів на ютубі, які позиціюються із країною реєстрації Україна, половина — українськомовні. Але вже в десятці переважна більшість — російськомовні.

"Маша та ведмідь"

Цей канал має понад 800 млн переглядів лише за 2025 рік. В описі каналу вказана Україна, а також є посилання на фейсбук-сторінку, яка має 8,5 млн користувачів та містить опис: "Всім-всім, хто обожнює українську мову, ласкаво просимо в офіційну спільноту Маші і Ведмедя!". Сторінка не оновлюється з 22 лютого 2022 року.

Українськомовні серії дитячого мультика дивиться саме українська аудиторія, яка при цьому, можливо, і не ідентифікує цей ютуб-канал як російський, хоча посилання в описі ютуб-сторінки ведуть на російський сайт із доменом .ru та на сторінку в забороненій в Україні російській соцмережі "ВКонтакті".

"Маша та Ведмідь" — мультсеріал, створений російською студією "Анімаккорд". Він раніше виходив і на українських каналах. Спочатку його показував в Україні канал "Інтер", потім мультфільм став транслювати канал "1+1". І там він виходив навіть після 2014 року. Комісія Держкіно у 2017 році розглядала правомірність його показу в ефірі. Тому що ця анімація містить наративи пропаганди Росії.

Через такі канали як "Маша та ведмідь" російська компанія заробляє на українцях. З початком повномасштабної війни у 2022 році Ютуб призупинив доступ до всіх функцій монетизації для користувачів із Росії. Тому компанія створила низку мовних версій, зокрема, й українську (є різні: англійська, французька, іспанська тощо). Таким чином українськомовний ютуб-канал "Маша та ведмідь" теж став одним із джерел монетизації для російських власників мультфільму. А якщо його дивляться ще й українці з-за кордону, то це дає ще вищу монетизацію.

Нагадаємо, ціна, за яку ютуб готовий продавати рекламу в контенті, різна для кожної країни. Наприклад, ціна за 1000 переглядів серіалів на ютубі для України може коливатися від 2 до 5—7 доларів. У деяких країнах Європи або США ціна за тисячу комерційних переглядів (RPN) може сягати 10—15, а часом і 25 доларів.

"Якщо дуже грубо порахувати й ураховувати те, що діти мультфільми дивляться довго, що дає глибину перегляду, то середній RPM “Маші та ведмедя” може бути 3 долари. Таким чином лише за 2025 рік росіяни ймовірно заробили на українських глядачах 2,4 мільйона доларів. Ось і донати на російську армію. А цей канал існує понад 11 років", — каже Ольга Тищук-Вольська, керівниця Tyshchuk Digital HUB, що займається розвитком брендів у ютубі.

Нагадаємо, портал "Коментарі" писав, що в Україні хочуть заборонити російську музику на стримінгових платформах.