Чому партнери знову затягують передачу F-16: кількість обіцяних літаків зменшується

Захід може боятися невдач під час роботи винищувача

В медіапросторі не перестає обговорюватися тема передачі Україні винищувачів F-16, які досі продовжують очікувати українці. Чому партнери затягують передачу F-16 для України? Що відбувається навколо передачі F-16? Видання "Коментарі" розбиралося в цих питаннях, проаналізувавши думки експертів.

Є причини, які заважають Україні швидко отримати обіцяні Заходом літаки

Керівник Центру військово-правових досліджень Олександр Мусієнко в інтерв’ю "Radio NV" заявив, що наразі можна озвучувати досить обережні припущення про те, що кінця літа цього року винищувачі F-16 можуть з'явитися в небі над Україною.

"Хочу вірити в це. Думаю, що будуть. Але питання в чому? Я вже починаю чути про те, що на першому етапі ці літаки мають бути над заходом і центром України, виконувати завдання патрулювання", - зазначив експерт.

За його словами, є й інші причини, які заважають Україні швидко отримати обіцяні Заходом літаки.

"США, Захід дещо остерігаються того, що в якихось повітряних боях російська авіація може бути кращою за технічними параметрами. І вони дуже бояться ось цього іміджевого удару", - пояснив Мусієнко.

Водночас експерт закликав не боятися цього.

"Ми побачили і з Patriot, і з ATACMS, і з іншою зброєю, яку Україна застосовувала, що ми можемо бути першими. Я думаю, що з літаками так само буде. Але у них все одно є оці перестороги і вони затягують цей процес", - підкреслив військовий аналітик.

Було таке враження, що весь світ розігнався для того, щоб ми якомога швидше отримали F-16

Аналітик, авіаексперт Костянтин Криволап в ефірі "Radio NV" зазначив, було багато різних повідомлень, що "наші пілоти готові, що вони вже майже вилетіли на навчання, і таке інше". Крім того, зауважив аналітик, партнери України говорили про те, що, зокрема передадуть і літаки, і обладнання для аеродромів.

"Було таке враження, що весь світ розігнався для того, щоб ми якомога швидше отримали F-16. Цього не сталося. Тому що групи, які поїхали до Британії і Франції, де немає F-16, - це були групи наших хлопців, які тільки закінчили військове училище, вони ще не мали бойового досвіду", - сказав Криволап.

Він додав, що сформовано було дві групи, які мали бойовий досвід: восьмеро хлопців навчалися в Данії разом з 50 чи 60 технічними фахівцями, які повинні були потім займатися створенням інфраструктури та обслуговуванням літаків. Крім того, зазначив Криволап, 12 пілотів з бойовим досвідом попрямували до Аризони.

"В березні-квітні 2024 року з’ясувалося, що пілоти данські будуть готові десь наприкінці серпня. А ті 12 хлопці, які навчалися в Аризоні, будуть готові наприкінці вересня. Тобто, якщо навіть у нас би зараз були літаки, то літати на цих літаках було б нікому", - сказав експерт.

Він нагадав про нещодавню заяву щодо домовленостей з Польщею про прискорення передачі Україні літаків F-16.

"Це домовленість про те, що літаки будуть на території Польщі до того часу, поки ми не зможемо забезпечити їх необхідною кількістю пілотів. Літаків ми можемо отримати значно більше, ніж пілотів, які можуть на них літати", - зауважив Криволап.

На його думку, в найкращому випадку Україна отримає всього не більше ніж 18 літаків.

"Це дуже велике навантаження на пілотів. Треба ще організувати взаємодію як пілотів, як технічного персоналу, як аеродромної системи обслуговування, як переправлення літаків з одного аеродрому на інший, як проводити, починати якусь атаку на одному аеродромі, сідати на інший аеродром", - підкреслив експерт.

Читайте також на порталі "Коментарі" - у Пентагоні ухвалили остаточне рішення: де Україна може застосовувати F-16.