Головна Новини Суспільство медицина Вакцинація від коронавірусу в Україні: скільки витратить наша країна на поширення інформації про щеплення
commentss НОВИНИ Всі новини

Вакцинація від коронавірусу в Україні: скільки витратить наша країна на поширення інформації про щеплення

Експерти вважають, що ідея зі створенням комунікаційного центру не зовсім доречна для нашої країни

29 січня 2021, 09:16
Поділіться публікацією:

Головний санітарний лікар Віктор Ляшко запевняє, що в Україні з'явиться комунікаційний центр на базі Центру громадського здоров'я, який буде інформувати населення про вакцинацію від COVID-19. "Коментарі" розбиралися разом з експертами, скільки можуть на це витратити і які комунікації, пов'язані з корона-кризою, вже провалені.

Вакцинація від коронавірусу в Україні: скільки витратить наша країна на поширення інформації про щеплення

Вакцинація від коронавірусу. Колаж: Романюк Д./Comments.ua

Інформація замість вакцинації

"Комунікація замість вакцинації? — дивується політичний експерт, директор Communication group Володимир Манько. — Наші майстри спорту з боротьби з коронавірусом вийшли з новою ініціативою. Головний санітарний лікар Ляшко хоче створити окремий комунікаційний центр на базі Центру громадського здоров'я при Міністерстві охорони здоров'я. Мета створення нової установи — інформування населення про вакцинацію... І це в той час, коли країни, які поважають себе і цінують своїх громадян, активно прищеплюються, а в Україні вакцини немає до сих пір".

Експерт нагадує, що спочатку наша влада обіцяла, що українці будуть робити щеплення серед перших. Потім президент анонсував якусь унікальну українську вакцину.

"Очевидно, її унікальність полягає в тому, що її ... не існує, — зазначає Володимир Манько. — Незліченна кількість брифінгів, відосіків, тому подібного... Якщо це вважати комунікацією, то вона була достатньою. Кількісно. Про якість не йдеться".

Найбільш очевидним, на думку експерта, був провал комунікації з карантину в цілому і локдауну зокрема.

"Сказано було багато, але людям це здебільшого не зайшло. А найбільший підрив довіри викликала кричуща несправедливість, коли малому бізнесу працювати заборонили, а велюри, епіцентри та буковелі працювали", — нагадує Володимир Манько.

Він не виключає, що поява спеціально створеної установи поліпшить якість комунікації, теоретично.

"А на практиці нічого не вийде через все ту ж нестачу довіри, — прогнозує експерт. — Владі не вдасться змінити ситуацію, коли понад 50% громадян є вакциноскептиками, тобто, не хочуть робити щеплення. За відсутності інших можливостей, влада змушена була укладати угоду на закупівлю китайської вакцини, причому тієї, яка найбільш сумнівна. Всі інші, кращі вакцини, вже заброньовані далеко наперед. Хіба що по системі COVAX ми можемо отримати більш перевірену вакцину. Але коли це буде — невідомо... "

До того ж, зазначає Володимир Манько, створення комунікаційного центру зажадає додаткових бюджетних грошей.

"Може, краще витратити їх на вакцини, тести, засоби захисту від вірусу, обладнання для лікарень, кисень, виплати медикам? Питання риторичне. Всього на вакцинацію 80% українців, що є мінімальним відсотком, який дає право говорити про загальну вакцинацію, за інформацією партії "Європейська солідарність" необхідно до 30 млрд грн. МОЗ просив у бюджеті-2021 виділити 15 млрд. За фактом виділили лише 2,6 млрд. Така ось комунікація", — резюмує Володимир Манько.

Все залежить від правильності організації

Політичний аналітик, PR-експерт Олександр Солонько нагадує, що на початку корона-кризи в Центрі громадського здоров'я працював Оперативний штаб. "Я б оцінив результати його роботи у загальному хаосі державної машини в цей період як позитивні. Його завданнями були не тільки комунікація, а й інші аспекти кризового управління", — зазначає експерт.

Якщо новий штаб буде укомплектований компетентними людьми і наділений ресурсами та повноваженнями, таку ініціативу можна було б лише вітати, вважає Олександр Солонько.

Але коштів, на його думку, буде вкладено мало (скільки, навряд чи знає сам Ляшко, впевнений експерт). А заміряти реальний результат комунікаційних зусиль — вкрай складно. Тому недоброзичливці можуть спекулювати на цій темі, прогнозує Олександр Солонько.

"Комунікаційна кампанія щодо вакцинації, дійсно, потребує значних зусиль і ресурсів, — продовжує він. — З огляду на великі труднощі в комунікації, велика кількість фейків і маніпуляцій, спроби проросійських сил змусити українську владу закупити сумнівну російську вакцину".

Експерт підкреслює, що комунікація або PR в Україні знаходяться в стадії становлення як функції стратегічного менеджменту.

"Якщо озвучена головним санітарним лікарем ініціатива буде реалізована, правильно організована, втілена в життя — і вдасться заміряти результати (сподіваюся позитивні), то такий кейс може значно посилити позиції самої галузі і допомогти Україні швидше впоратися з пандемією. Взяти її під відносний контроль, зменшити її наслідки, — каже Олександр Солонько. — Поки ж не варто робити категоричних оцінок. Все покаже реалізація ідеї, яка може залишитися лише ідеєю".

Раніше "Коментарі" писали, що Верховна Рада прийняла законопроект, для прискорення вакцинації від коронавірусу.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
comments

Обговорення


Новини