Рада захисту прав пацієнтів: фармринок підтримав повернення маркетингу з лімітом 15% для зниження цін

Заступник міністра охорони здоровʼя Едем Адаманов підтвердив, що заборона маркетингових договорів не призвела до очікуваного зниження цін

Учасники фармринку домовилися на нараді під головуванням заступниці керівника Офісу президента Ірини Верещук про компромісне рішення – дозволити укладання маркетингових договорів між аптеками та виробниками ліків з обмеженням у 15%. Такий крок має стабілізувати ситуацію на ринку та не допустити закриття аптечних пунктів у регіонах. Про це повідомив учасник наради, президент Всеукраїнської Ради захисту та прав безпеки пацієнтів Віктор Сердюк на своїй фб-сторінці.

За його словами, на нараді заступник міністра охорони здоровʼя Едем Адаманов підтвердив, що заборона маркетингових договорів не призвела до очікуваного зниження цін. Навпаки, низка західних компаній навіть підвищила вартість препаратів на 5–10% і більше.

"Представники аптек під час наради запропонували повернути можливість укладення маркетингових договорів, при цьому обмеживши їх на рівні 15%. На їх думку, це дозволить стабілізувати ситуацію, підтримати та розвивати конкуренцію й не допустити закриття аптек, особливо в регіонах. Головне, керівники великих аптечних мереж чітко пообіцяли, що за умови поверненням маркетингу на рівні 15%, пацієнти зможуть по-справжньому відчути зниження цін на ліки", - зазначив Сердюк за підсумками зустрічі.

На його думку, таку пропозицію варто підтримати, але запровадити механізм моніторингу цін і перегляду моделі через 3–6 місяців.

Нагадаємо, у звʼязку з новим регулюванням фармацевтичного ринку з 1 березня 2025 року заборонено укладання маркетингових договорів між виробниками ліків та аптеками. За задумом, це рішення мало призвести до зниження цін на препарати, однак, за інформацією експертів, ринок навпаки отримав нову хвилю зростання вартості препаратів.

Читайте також на порталі "Коментарі" - популізм чи економічний ризик: як ініціатива Кабміну може вдарити по фармацевтичному ринку.