ТОП-пастки телефонних шахраїв і правила безпеки
У Мін'юсті розповіли, як не потрапити у лапи телефонних шахраїв
Чи не кожен українець користується телефоном, а значить, може стати жертвою телефонних шахраїв. Існує низка найпопулярніших байок від зловмисників "на дроті". Про це повідомляє Міністерство юстиції України у Telegram.
Серед найпоширеніших історій шахраїв – надзвичайна ситуація із близькою людиною. Зловмисники повідомляють, мовляв, близький родич потрапив у халепу, тому ви маєте заплатити за вирішення цього питання.
Ще одна пастка – вітання з виграшем. Це може бути й нове авто, й грошова винагорода, однак зловмисники ставлять умову: наприклад, оплатити податок на виграш.
Не менш часто шахраї телефонують під виглядом співробітників банку. Таким чином намагаються дізнатися реквізити банківських карток, рахунків та іншу інформацію, яку не можна розголошувати не лише зловмисникам, а й реальним працівникам банку. Злочинні діяння можуть маскувати під такими пропозиціями: збільшення кредитного ліміту, вимагання повернути банку борг за кредитом чи підтвердження банківської операції, яку ви не проводили. Шахраї просто просять зробити дзвінок за номером чи надіслати SMS-повідомлення. Однак після цих дій з мобільного рахунку жертви списуються кошти.
Щоби шахраї не спіймали вас на гачок, пам’ятайте про низку правил. По-перше, не виконуйте їх вимог: не надсилайте коштів, не виконуйте вказівок, не розголошуйте будь-яку інформацію (навіть якщо вважаєте її незначною). По-друге, ретельно перевіряйте інформацію, яку вам повідомляють. По-третє, не варто передзвонювати на невідомі номери. Крім того, радять збирати докази: номери телефонів, скріншоти SMS-повідомлень, записи телефонної розмови та іншу інформацію. Також обов'язково слід звернутися до поліції. Там напишіть заяву про вчинення відносно вас злочину. Документ мають обов'язково зареєструвати та присвоїти йому відповідний номер.
Як повідомлялося, у ДФС попередили про нове шахрайство.