Запорізькі автобуси виходять на ринки країн ЄС

Голова правління ПрАТ "ЗАЗ" розповів про перспективи виробництва автобусів

У 2008 році на Запорізькому автомобільному заводі (ЗАЗ) було виготовлено понад 250 тис. автомобілів. Однак у 2008-2009 роках обсяги виробництва впали у 6 разів. Причиною різкого падіння виробництва з 2015 року став нелегальний імпорт автомобілів із Європи - так званих "євроблях".

"Після 2014 року на автомобільному ринку України відбулися радикальні зміни. Було відкрито імпорт вживаних автомобілів та автомобілів з євро номерами. Ринок нових автомобілів зменшився з 620 тис. у 2007 році до 70 тис. штук на рік. Це призвело до різкого падіння обсягів виробництва легкових автомобілів в Україні", - розповідає Голова правління ПрАТ "ЗАЗ" Микола Євдокименко у коментарі для матеріалу Бізнес.Цензор.

У пошуках нових ніш запорізький завод у перспективі вирішив зробити ставку на виробництво автобусів.

"Ринок нових автобусів також зменшився, але не настільки різко, до 1000 – 1200 нових автобусів на рік", - каже Євдокименко.

Експерти вважають, що на виробничих потужностях Україна цілком може забезпечити себе і навіть найближчих західних сусідів, автобусами вітчизняного виробництва. При цьому ЗАЗ розробив власні конструкції для декількох моделей.

На сьогодні модельна лінійка автобусів ЗАЗ включає моделі А08, А09 та А10. А10 – низькопідлоговий міський автобус довжиною понад 8 метрів. Його місткість – до 60 пасажирів. Також передбачено пандус та місце для інвалідного візка. А08 – основна модель. Це порівняно невеликий приміський автобус, місткістю понад 30 місць. Виготовляється у трьох модифікаціях: "місто", "передмістя" та "шкільний".

Автобус має довжину 7,8 метра. На ньому встановлено дизельний двигун китайської компанії Weichai. Залежно від модифікації встановлено від 28 до 31 сидячих місць з ременями безпеки. Автобус відповідає Державним стандартам України – ДСТУ 7013:2009.


На сьогодні ЗАЗ реалізував уже понад 50 шкільних А08 в Україні. У планах підприємства початок виробництва ще однієї моделі – автобуса ЗАЗ А09, сертифікацію якої в Україні вже проведено. Це буде ще одна модель заміського автобуса, розробленого на базі шасі Mercedes-Benz. Його довжина – понад 9 метрів, він спроєктований інженерами ЗАЗ. Під час його створення керувалися рекомендаціями компанії Mercedes-Benz для виробників автобусів з використанням двигуна, коробки передач та задньої підвіски Mercedes-Benz.

Серійне виробництво цієї моделі має розпочатися з 2022 року. Також завод розробляє модель із робочою назвою А18. Це міський автобус з низькою підлогою до 12 м. Інтерес до цих автобусів зростає на ринку України та за кордоном. Можливі експортні постачання до Польщі та інших країн.

"Основною перевагою автобусів ЗАЗ є збалансованість технічних показників та вартості. Автобуси мають малі витрати палива, великий ресурс агрегатів, хорошу ремонтопридатність та захист від корозії за невисокої вартості", - розповідає Микола Євдокименко.