Як змінився найпопулярніший Telegram-канал "Труха": чи виправдана критика

Огляд найпопулярнішого українського каналу "Труха" в Telegram

"Труха" – це найпопулярніший український канал в Telegram, який рекордно зріс з початку повномасштабного вторгнення. З того часу він неодноразово піддавався нищівній критиці з боку окремих громадських організацій та медіа, але не лише зберіг своїх читачів, а й у рази збільшив їх кількість. Про це йдеться в матеріалі сайту "Обозреватель".

Зазначається, основний закид в бік телеграм-каналів – це їхня анонімність, яка дозволяє уникати відповідальності за поширену інформацію. Але, на відміну від більшості найбільших каналів, "Труха" не є анонімним каналом. Його засновник та власник відомий й мало того – він публічно виступає й не уникає обговорень щодо роботи й контенту каналу. Його звуть Максим Лавриненко. На даний момент у медіа накопичилося багато припущень про те, що за Лавриненко стоїть хтось інший й справжні власники "Трухи" залишаються у тіні.

На початку повномасштабної війни "Труху" звинувачували у розміщені фейків та дезінформації. У чому це полягало? Адміністратори могли публікувати старі відео, видаючи їх за нові. Також публікувалася інформація на рівні чуток. Це дратувало. Але "Труха" змінилася. Цього не можна не визнати. Кількість постів, у яких інформація не є перевіреною, зменшилася до рівня інших телеграм-каналів та ЗМІ та вона завжди маркується словами "інформація потребує перевірки" або "інформація не підтверджена".

"Труха" березня-2022 відрізнялася від "Трухи" вересня-2023 тим, що кількість публікацій об’єктивно зменшилася; якість публікацій збільшилася; почало публікуватися більше інформації про корупційні діяння, що допомагає кримінальним справам набувати резонансу, суспільної уваги й не дає злочинцям "зіскочити" (цим "Труха" виконує функцію традиційного ЗМІ щодо суспільного контролю); фотографії прильотів зараз постяться з обережністю (явно є співпраця із СБУ); канал "Труха" допомагає на волонтерських засадах ЗСУ та постраждалим від ракетних ударів, що не кожен власник традиційного ЗМІ собі дозволяє;

Не можна не згадати, що у червні Харківська ОВА відзначила "Труху" й нагородила грамотою за внесок у протидію російській інформаційній пропаганді, а також за допомогу бійцям ЗСУ. Тож, канал "Труха" не лише отримав найбільшу аудиторію в українському сегменті Telegram, а й став важливим інструментом інформаційної війни, в тому числі у протидії російським фейкам.

"Труха" може не подобатися комусь, але його вподобала більшість українців. А отже саме його контент та його інформаційна політика виявилася найбільш запитуваною серед українців та найбільш припала до душі. Повну статтю дивіться за посиланням.