В Україні стрімко падає попит на ГБО: як ціни на автогаз відлякують власників авто

У 2024 році в Україні було встановлено газобалонне обладнання на 21,5 тисячі транспортних засобів, що значно менше, ніж у 2023 році.

У 2024 році кількість встановлених газобалонних обладнань (ГБО) в Україні зменшилася майже вдвічі порівняно з попереднім роком через подорожчання автогазу. Якщо ціна на LPG (зріджений нафтовий газ) буде і надалі зростати, цей тренд тільки посилиться, і популярність ГБО серед водіїв може значно впасти.

Інститут дослідження авторинку повідомляє, що встановлення ГБО було популярним серед українських автовласників, які прагнули знизити витрати на паливо. Однак через зростання цін на автогаз, кількість переобладнаних автомобілів значно знизилася. Якщо раніше автогаз був вдвічі дешевшим за бензин, то тепер різниця між ними стає незначною, що робить використання ГБО менш економічно вигідним.

У 2024 році в Україні було встановлено газобалонне обладнання на 21,5 тисячі транспортних засобів, що значно менше, ніж у 2023 році (37,7 тисяч) і навіть у 2022 році (22,3 тисячі). Розподіл за типами транспорту виглядає наступним чином:

· легкові авто – 21 195 одиниць;

· вантажні авто – 334 одиниці;

· автобуси – всього 4 одиниці.

Це порівняння чітко вказує на негативну динаміку. Встановлення ГБО безпосередньо залежить від вартості пального, і зростання цін на автогаз стало основним фактором, який зменшив інтерес до цієї технології.

На початку 2024 року середня ціна автогазу становила 32 грн/л. Протягом року ціни поступово знижувалися: до 28 грн/л навесні і до 26,5 грн/л влітку. Однак з осені ціна почала різко зростати: у листопаді вона піднялася до 35 грн/л, а на початку 2025 року досягла 36,8 грн/л. Це подорожчання стало критичним для багатьох автовласників, які ще мали намір встановити ГБО.

Попри загальне зменшення попиту на ГБО, деякі марки й моделі залишаються популярними серед тих, хто все ще встановлює газобалонне обладнання. У 2024 році найбільше переобладнували:

· Skoda Octavia – середній вік авто 18 років;

· Nissan Rogue – середній вік 8 років;

· Mitsubishi Outlander – середній вік 11 років.

Портал "Коментарі" писав, що майже 122 тисячі реєстраційних дій, понад 8 тисяч нових водіїв та 75 мільйонів гривень у місцеві бюджети – саме такі результати роботи сервісних центрів МВС Одещини за 2024 рік. Попри воєнні виклики, вони продовжували забезпечувати водіїв і транспортні засоби необхідними послугами.