США створюють флот супертанкерів – Росія більше не отримає європейський ринок нафти
Вартість оренди невеликих суден класу Aframax зростає в міру того, як кількість вільних танкерів стає дедалі меншою.
Цього місяця Європа збирається імпортувати рекордну кількість американської нафти, все більше покладаючись на більші танкери. Це з тим, що санкції проти російської нафти змінюють глобальні торговельні шляхи. Як передає видання "Коментарі", про це пише "Bloomberg".
Видання зазначає, що судна, які перевозять 1,84 мільйона барелів на день, мають прибути зі США в березні, свідчать дані відстеження танкерів. Тим часом, дрібніші судна стають дорогими, оскільки для транспортування російської нафти в Азію їх бронюють більше.
Торговий бум є ще одним побічним продуктом війни Росії в Україні та запроваджених Заходом санкцій, пише Bloomberg. Імовірно, ця зміна зробить флот менш ефективним, тим самим скоротивши загальну кількість танкерів, що транспортують близько 40% світової нафти.
Загалом 11 супертанкерів, відомих як Very Large Crude Carriers, або VLCC, та 16 суден класу Suezmax мають прибути до Європи зі США цього місяця. Ці великі кораблі зараз перевозять близько 60% сирої нафти на маршруті, порівняно з 37% рік тому. Супертанкери можуть перевозити близько 2 мільйонів барелів нафти, а Suezmax можуть перевозити близько 1 мільйона.
Зазвичай для транспортування використовують навіть менші кораблі, відомі як Aframax - місткістю близько 700 тисяч барелів. Частково це пов'язано з тим, що в Європі є лише кілька портів, які можуть приймати супертанкери, які зазвичай призначені для тривалих поїздок по всьому світу.
Однак сьогодні Aframax є дефіцитом, оскільки трейдери бронюють судна для транспортування дедалі більшої кількості російської нафти до Азії. Великі імпортери, такі як Китай та Індія, набирають більших обсягів, оскільки західні покупці відмовилися від вантажів через санкції проти Москви за вторгнення в Україну.
Внаслідок змін тепер відносно дешево наймати найбільші кораблі для перевезення сирої нафти зі США до Роттердама. За словами Віктора Катони, провідного аналітика з нафти компанії Kpler, для супертанкеру ця вартість становить приблизно 2,70 долара за барель нафти. Для Aframax на тому самому маршруті це приблизно 8,50 долара за барель.
Читайте на порталі "Коментарі" - Росія втратить вплив у країнах ОДКБ: в Інституті вивчення війни (ISW) назвали головну причину.