Російська окупація добралася до Києва: що відбувається з українськими дітьми

Першокласники Києва не розуміють 40% почутого на уроках, бо майже не знають української

Багато хто може не звертати на це увагу та мовна проблема продовжує загостюватися і грати на руку країні-агресору, яка продовжує стверджувати, що Україна та Росія – це один народ, де всі розмовляють на "одном язике". Для когось це може бути дивним та першокласники у столичних школах не розуміють 40% почутого на уроках, через недостатнє знання української мови. Як інформує портал "Коментарі", про це розповідає засновник ГО “Спільномова” Андрій Ковальов, пишуть "Букви".

Андрій Ковальов зазначив, від січня 2024 року “Спільномова” впровадила у школах столиці нову методику, яка не просто вимірює словниковий запас учнів, а й розуміння почутого школярами 1-2 класів.

“Розуміння почутого є однією з основних компетентностей для початкової школи, від цього залежить ефективність навчання вцілому”, – зазначив Андрій Ковальов.

Громадський дія також поділився результатами попередніх досліджень, які у тестовому режимі проводили у садочках у листопаді-грудні 2023 року. Вони засвідчили, що 85% 5-річних дітей Києва знають українську мову на недостатньому рівні.

Результати вимірювань у школах продемонстрували, що у середньому діти в 1 класі не розуміють 40% почутого від модератора, 65% (2/3) всіх дітей не розуміють понад 50% почутого, 29% (майже 1/3) не розуміють понад 75% почутого.

“Ми припускаємо (і цю гіпотезу ще треба буде підтвердити вимірюваннями), що така ситуація з (не)розумінням почутого на уроках значною мірою є причиною низьких результатів українських учнів в PISA-2022 (41% 15-річних підлітків не опанували читання з розумінням на базовому рівні)”, – зауважив Ковальов.

Він додав, що “Спільномова” продовжує вимірювання мовного середовища в садочках та школах Києва. При цьому громадський діяч відмітив, як позитив те, що все більше закладів освіти (приватних та комунальних) ініціюють такі вимірювання у себе.

“Результати таких вимірювань є досить шокуючими для більшості батьків, і з них (вимірювань) починаються зміни мовного середовища в закладі освіти на краще”, – резюмував Ковальов.

Читайте також на порталі "Коментарі" - на межі зникнення: топ-3 мови, які ми можемо втратити.